Senaste nytt

Resetips Arlanda - Hongkong - Cebu

ahh

Medlem
Går i samma tankar, som det ser ut blir utresa med Cebu Pacific HKG-CEB, en natt i Mactan och sen CEB-IAO morgonen efter. Återresa IAO-CEB och sedan den sena Cathay-kärran tillbaka till HKG.

Riktigt taggad för Siargao, ser väldigt nice ut och med tanke på allt meck med att ta sig dit borde det inte vara överfullt med turister ;)

Bär av om ca 2 månader - kan hålla dig uppdaterad om hur det var. Har hört mkt bra från bekanta som varit där. Bara att hålla tummarna att det inte seglar in någon stormby i mitten/slutet av augusti när vi ska dit/därifrån med Cebupacific. Tror flyget till IAO ställs in relativt ofta av just den anledningen.
 

oneM

Medlem
Bär av om ca 2 månader - kan hålla dig uppdaterad om hur det var. Har hört mkt bra från bekanta som varit där. Bara att hålla tummarna att det inte seglar in någon stormby i mitten/slutet av augusti när vi ska dit/därifrån med Cebupacific. Tror flyget till IAO ställs in relativt ofta av just den anledningen.
Flyger ARN-HKG-KALIBO nästa fredag, återkommer med kort rapport. Inte Cebu men FP ändå :)
 

spritfet

Medlem
Bär av om ca 2 månader - kan hålla dig uppdaterad om hur det var. Har hört mkt bra från bekanta som varit där. Bara att hålla tummarna att det inte seglar in någon stormby i mitten/slutet av augusti när vi ska dit/därifrån med Cebupacific. Tror flyget till IAO ställs in relativt ofta av just den anledningen.
Kanon! Jag har tänkt mig Isla Cabana Resort | Siargao Island Philippines | Siargao Villas | Siargao Resorts | Cloud 9 Surfing (för bröllopsresa). Ta gärna en titt om du går förbi, deras nya sviter på stranden ska vara fina :)
 

ahh

Medlem
Kanon! Jag har tänkt mig Isla Cabana Resort | Siargao Island Philippines | Siargao Villas | Siargao Resorts | Cloud 9 Surfing (för bröllopsresa). Ta gärna en titt om du går förbi, deras nya sviter på stranden ska vara fina :)
Hemkommen från Siargao nu. Isla Cabana såg fint ut, ligger bra placerat om man surfar Cemetary, ett av de bryt som funkade när vi var där iaf (ev rätt stort i januari). Cathay till Cebu var prima, gav med Air Berlin topbonus guldkort (statusmatch från EBG funkade prima, och vid incheck var det inga problem att dra fördel av Oneworld Sapphire trots att jag inte hade ett fysiskt kort) mkt bra lounge i HKG och OP-UP till business. Cathays business till Cebu var iof inte mkt att hänga i granen, iaf efter resa i SAS nya kabin.

Kan förvarna att Cebu Pacific ut till Siargao med ett ATR-plan är en rätt skakig resa med väldigt kort runway i Siargao (med hård landning och kraftig inbromsning som följd).

Har du några frågor i övrigt får du höra av dig!
 
Toppen