Senaste nytt

Reserestriktioner bland svenska företag?

agehall

Medlem
Hahaha, trodde verkligen Lasse att folk skulle köra lugnare om det står LIU på regplåten!? De där bilarna har ju alltid varit målade med LiUs färger och logotype och det hindrade iaf inte mig att köra som en biltjuv med dem.
 
Tommy,
Verkar ju helgalet att behöva bränna massa timmar så. Måste ju vara bra mycket billigare om det är lönt att lägga 2+ timmar arbetstid på det?
 

GillBates

Medlem
Är det möjligt att försöka få till generella prisnivåer mellan olika destinationer, som skulle kunna ligga till grund för vad ett företag kan acceptera (istället för kabinklass)? Säg att man delar upp i de världsdelar på samma sätt som award flighter ofta är uppdelade i och att man dessutom kan ha en "fast" eller flexibel biljett.

Exempelvis:
Ex/Destination-------Fast/Flex
Europa/Europa - 2000SEK/5000SEK
.....


Om man sedan väljer att ta en dyrare så skulle detta kunna regleras med bruttolöneavdrag eller liknande. Vad tror ni?
 

Senator

Moderator
Tillbaka till frågan om ersättning för restid, och resor på lördagar/söndagar. I min förra tjänst åkte jag nästa alltid på helger, ett skäl att jag lämnade och startade eget. För att hinna med måndag morgon start i t.ex. Delhi blev jag hämtat 05:35 söndag morgon.

Jag blev dock väldigt ofta erbjuden komp dagar för resdagar, dock inte alla. Men om jag hade åkt t.ex.
Söndag morgon 05:35 till DEL
Hemma nästa söndag 09:00
Ut måndag 17:00
Hem torsdag 22:00
var det ingen förväntade att jag skulle jobba fredag och även måndagen veckan efter

Men det passade inte mig ändå.
 

agehall

Medlem
(Jaha, Senator hann få in ett inlägg emellan...)

GillBates förslag anser jag vara helt omöjligt, tyvärr. Det beror på hur långt i förväg du kan boka och en massa andra faktorer.
 

henrik l

Medlem
LiU lär ju ha bra resepolicy. Ni har ju tom kostat på er personliga reg.skyltar på era tjänstebilar... :)

Suck, jag blir så trött på det här. Dom som sk stödfunktionerna inom akademien (och övrig offentlig verksamhet) förstår sällan att deras uppgift är stötta kärnverksamheten. Jag skulle vilja se kalkylen som informationsdirektören grundar sitt uttalande på. Vi som jobbar inom undervisning och forskning skulle inte ha en chans att blåsa iväg 220 000 kr med någon vag motivering att det skulle löna sig i längden.
 
Toppen