Senaste nytt

Reserapport Lufthansa First Class

Glenn E

Medlem
Vodka är ju ren sprit.
Numera finns det ju riktigt dyra alternativ i taxfree butikerna.
Bra marknadsföring kan ju lura en att betala mer för samma sak.
Fast med vodka är det ju så uppenbart.
Man får ingenting bättre än Absolut eller Koskenkorva bara för att det heter någonting annat och kostar 3 gånger mer.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

Glenn E

Medlem
Jag blir ju sugen på Lufthansa F igen efter denna rapporten.
Dock troligtvis genom en EB bokning med Amex voucher så ingen Limo till flygplatsen.
En gång tidigare har jag flugit Lufthansa Första klass.
Det var till Osaka med en B747-400 med stol och säng på andra våningen.
Där Lufthansa sticker ut är ju på marken i Frankfurt framförallt med utbud och Limo på flygplatsen.
Tack för en bra skriven rapport!
 

lillemannen

Medlem
Jag får nog erkänna att jag inte kan känna någon skillnad på en kyld vodka av de kändare märkena, vare sig den är rysk, finsk, amerikansk eller svensk. Det skall naturligtvis inte vara vodka med någon smak och färgtillsats. Gränsen går annars vid polsk vodka med grässtrå.
Bland den bättre vodkan jag dricker är polska Belvedere men så kostar den runt 200 Zl ca 450:-

Och sen som cognac freak kan jag direkt säga att finast flaskan och dyraste inte är bäst. Jag har provat hemma åtskilda gånger cognac för ett par hundra till Louis XIV för 25.000. Blir lika besviken när jag ser vad jag har druckit.
 

Jonas C

Medlem
Så Turkish värkar vara min karma: min "b#$%!" därmed utgår Turkish från min lista och jag ödslar inte energi på t.ex. skapa konspirationsteorier om bolaget
Det finns mycket jag gillar med Turkish, men det finns minst lika mycket som jag ogillar med dem. I kort är de ett bra flygbolag, men inget som jag vill utsätta mig för på regelbunden basis, såvida man inte vill drivas till vansinne ;)

Lufthansa är bra om man flyger billig Economy inom Europa eller First Class, allt däremellan är enligt mig inte mycket att ha. Det ska som sagt bli intressant att testa Lufthansa First Class om ett par veckor.
 

CJR

Medlem
Man behöver väl inte ta i så man spricker men för att gå i linje med "svansföringen" i övrigt sortiment ombord så skulle man väl kunna tänka sig:
Belvedere, Grey Goose, Stolichnaya elit eller nått sånt från en Glasflaska. sist jag åkte LH F så hade de vanlig Stolichnaya vilket duger gott och känns lyxigare än en smirnoff från en Pet flaska. :)

För att inte helt spåra ut OT så vill jag dessutom säga att det var en trevlig rapport och jag blir väldigt sugen på att fara ut och Åka lite F igen.

Tack för feedback!
 

CJR

Medlem
Jag blir ju sugen på Lufthansa F igen efter denna rapporten.
Dock troligtvis genom en EB bokning med Amex voucher så ingen Limo till flygplatsen.
En gång tidigare har jag flugit Lufthansa Första klass.
Det var till Osaka med en B747-400 med stol och säng på andra våningen.
Där Lufthansa sticker ut är ju på marken i Frankfurt framförallt med utbud och Limo på flygplatsen.
Tack för en bra skriven rapport!

Tack för feedbacken även här!
 

JohanA

Medlem
Älskar
Det finns mycket jag gillar med Turkish, men det finns minst lika mycket som jag ogillar med dem. I kort är de ett bra flygbolag, men inget som jag vill utsätta mig för på regelbunden basis, såvida man inte vill drivas till vansinne ;)

Lufthansa är bra om man flyger billig Economy inom Europa eller First Class, allt däremellan är enligt mig inte mycket att ha. Det ska som sagt bli intressant att testa Lufthansa First Class om ett par veckor.
Givetvis får alla tycka vad de vill om vad de vill. Men raljerandet kan vi skippa. Trevlig helg. :)
 
  • Gilla
Reactions: CJR
Toppen