Senaste nytt

Reserapport Lufthansa First Class

CJR

Medlem
Jag är ingen stor kännare av vodka, men jag noterade att LH F serverar en synnerligen ordinär vodka (Smirnoff red, i plastflaska) vilket är lite anmärkningsvärt med tanke på nivån av övriga drycker och spritsorter ombord.

Du har helt rätt. Jag tog en titt på flaskan och det var Smirnoff Red plastflaska med 50 eller 35 cl om jag inte minns fel. Innehållet blir ju detsamma, men känslan...
 

Dr. Miles

Expert
Du har helt rätt. Jag tog en titt på flaskan och det var Smirnoff Red plastflaska med 50 eller 35 cl om jag inte minns fel. Innehållet blir ju detsamma, men känslan...
Frågan är, hade man mått bättre om det hade stått något annat namn på etiketten / menyn men samma innehåll (Smirnoff)?

BusinessClass gjorde halvblint test av Champagne för några år sedan och varken Dom Pérignon eller Krug fick första plats. (de var femte och sjunde plasts).
Med tanke på det resultatet tycker jag att många har förutfattade meningar om saken istället för att bedöma saken själv efter smaken.
BusinessClass.se har utsett flygvärldens bästa champagne - BusinessClass.se
 
Last edited:

Crater2

Medlem
Frågan är, hade man mått bättre om det hade stått något annat namn på etiketten / menyn men samma innehåll (Smirnoff)?

BusinessClass gjorde halvblint test av Champagne för några år sedan och varken Dom Pérignon eller Krug fick första plats. (de var femte och sjätte plasts).
Med tanke på det resultatet tycker jag att många har förutfattade meningar om saken istället för att bedöma saken själv efter smaken.
BusinessClass.se har utsett flygvärldens bästa champagne - BusinessClass.se

Visst är det så, mycket snobberi, samma med whiskey, i blindtester kan det bli överraskningar som du säger:
Taiwan whisky beats Scotch to top award - The Scotsman

Ontopic: mycket trevlig rapport, man blir ju inte lite sugen.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

CJR

Medlem
Själv har jag ingen uppfattning kring vodka alls. Det är väl sprit helt utan kryddor och smak? Dock känns väl glasflaska finare än plast tycker jag. Kan någon nämna några "finmärken" inom vodka och varför man ska välja dem?
 

011430121

Medlem
Själv har jag ingen uppfattning kring vodka alls. Kan någon nämna några "finmärken" inom vodka och varför man ska välja dem?
Absolut Elyx anses väl vara en sådan produkt, men som man säger på SR det finns många flera vodka sorter.
För något år sedan så var det provsmakning av ovanstående produkt i SAS Guldloungerna.
 

FF#1

Medlem
Själv har jag ingen uppfattning kring vodka alls. Det är väl sprit helt utan kryddor och smak? Dock känns väl glasflaska finare än plast tycker jag. Kan någon nämna några "finmärken" inom vodka och varför man ska välja dem?

Man behöver väl inte ta i så man spricker men för att gå i linje med "svansföringen" i övrigt sortiment ombord så skulle man väl kunna tänka sig:
Belvedere, Grey Goose, Stolichnaya elit eller nått sånt från en Glasflaska. sist jag åkte LH F så hade de vanlig Stolichnaya vilket duger gott och känns lyxigare än en smirnoff från en Pet flaska. :)

För att inte helt spåra ut OT så vill jag dessutom säga att det var en trevlig rapport och jag blir väldigt sugen på att fara ut och Åka lite F igen.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: CJR

Senator

Moderator
Trevlig rapport med frestande bilder. Ett litet minus för bortvalet av vodkan som är så himla passande till caviaren. Måste se till att prova Lufthansa F klass medan tillfälle ges.
Den äldre av flygvärdinnorna verkade av den stela typen som jag alltid bruksr råka ut för när jag åkt deras C klass. Därför har jag valt bort LH från dessa resor, men kan tänka mej ett undantag i deras F klass.
Måste bara invänta en ny 2-4-1 anex voucher så jag får med en reskompis.

Trevlig rapport! Hur kommer det sig att du inte valde att maximera markupplevelsen på Frankfurt? Du kunde ju ha flugit ner kvällen innan, tagit en natt på hotell och spenderat en halvdag i FCT ;)

Med förutfattade meningar, kanske ni inte skall lägga hårt intjänade pengar och poäng på Lufthansa? Det kan ju trots allt sluta i tårar för några? Sedan finns det karma som kan vara som en "b@$#!" sägs det.

Det är som jag: gav Turkish 20 försök och det lirar inte. Så jag åker inte med dom helt enkelt. Jag har personligen svårt för att lägga pengar och energi där jag antingen a) har ackumulerat upp dåliga erfarenheter eller b) har stärka förutfattade meningar. Då färgas upplevelsen för mycket av detta.

Gällande Turkish har jag lagt tid med mina turkiska bekanta för att försöka förstå om jag gör fel eller har fel förväntningar. Vi hittar inte något tyvärr. Jag har undrat på om jag har varit på dåligt humör, stressat eller om jag har varit otrevlig. Hittar inte nåt där hellre, men jag har gjort ett rejält försök.

Så Turkish värkar vara min karma: min "b#$%!" därmed utgår Turkish från min lista och jag ödslar inte energi på t.ex. skapa konspirationsteorier om bolaget.
 

Alf

Medlem
Jag är ingen stor kännare av vodka, men jag noterade att LH F serverar en synnerligen ordinär vodka (Smirnoff red, i plastflaska) vilket är lite anmärkningsvärt med tanke på nivån av övriga drycker och spritsorter ombord.

Jag får nog erkänna att jag inte kan känna någon skillnad på en kyld vodka av de kändare märkena, vare sig den är rysk, finsk, amerikansk eller svensk. Det skall naturligtvis inte vara vodka med någon smak och färgtillsats. Gränsen går annars vid polsk vodka med grässtrå.
 
Toppen