Senaste nytt

Reserapport: Lufthansa A380 Business Class Stockholm-Tokyo

twiggs

Medlem
Hmmm...jag väljer alltid plats långt fram i kabinen just för att valet av "mat" inte ska begränsas av att något tagit slut...men varför börjar man ibland serveringen bakifrån?

Troligtvis är det en så enkel förklaring att galley som försörjer den kabindelen med mat finns bakom kabinen och inte framför. Och då påbörjar man servering längst bak av praktiska orsaker.
 

Jonas C

Medlem
Trevlig rapport! Tycker dock att Champagnen de serverar är ganska OK. Den är i varje fall godare än Jacquart som serverades i C hos Lufthansa och SWISS tidigare.
 

NiNE

Medlem
Tack för alla kommentarer! Några snabba svar:

@charlessswe: Nej med eurobonus behöver man inte betala extra för INF på bonusbokningar

@joemume: Kul! Hoppas vi inte störde er alltför mycket.

Här kommer en del av fortsättningen:

Efter ännu en liten utforskningspromenad märkte jag att det var ganska ont om toaletter i business. Eftersom hela övervåningen utgjordes av First och business class (2 resp 16 rader) tog jag trappan ner för att ta en titt i economy. Precis nedanför trappan var fyra toaletter placerade, och det tycktes inte råda speciellt stor konkurrens om dem. Två bilder på eco-kabinen:

eco1.JPG

eco2.JPG

Efter denna lilla utflykt begav jag mig tillbaka till min plats, och hittade då äntligen amenity kitet. Jag hade letat lite tidigare, men nu när jag kom från andra hållet såg jag att det låg i ett fack bakom ryggstödet. Förpackningen var av hårdplast, och inuti hittade jag ungefär det man förväntar sig:

amn2.JPG

amn1.jpg

  1. Plastförpackning i två delar
  2. Strumpor
  3. Ögonmask
  4. Hörlurspuffar
  5. Tandkräm och tandborste
  6. Öronproppar
  7. Nivea-kräm

Lite mer utforskning av planet, här business-kabinens främre del:
bc1.JPG

Fortsättning följer!
 

joemume

Medlem
Tack för alla kommentarer! Några snabba svar:

@charlessswe: Nej med eurobonus behöver man inte betala extra för INF på bonusbokningar

@joemume: Kul! Hoppas vi inte störde er alltför mycket.




Fortsättning följer!

Absolut inte, ett mycket snällt och harmoniskt litet barn ni har!!
 

NiNE

Medlem
Detta är den bakre delen faktiskt. Rad 22 syns längst fram på denna bild. Framför skynket finns ytterligare 60 C-säten fördelade på tio rader. :)

Ajdå! Jag hade flera bilder och valde bara en av dem, men jag blandade tydligen ihop vilken som var vilken. Tack för förtydligandet, imponerande koll du har!
 

Stefan62

Medlem
För mig en undermålig produkt, åkte också denna rutt i påsktider och både japansk meny och frukost var slut, långsam service, det tog 40 minuter innan jag fick aperitif, eftersom de börjar bakifrån, Hemresan med Swiss var däremot fantastisk...

Låter som lite personal i en för stor C-kabin.
 

MarcusC

Medlem
Tack för en gedigen rapport, tyvärr är LHs C produkt i symnerhet på A380 en löpande band historia...det är väl ca 100 business-stolar på övervåningen. Skönt ni fick bassinett i varjefall..hur länge sov er lilla i den om man får undra?
 

Senator

Moderator
BA kommer matcha Lufthansa med 44 CW på "NB" samt 53 på övre våning utöver 14 stolar i F på A380 så det är inte bara Lufthansa som kör sillmetodiken
 
Toppen