Mr Planning
Medlem
Håller med om Whisky Sour som serveras ombord, fick samma i C och den var ingen höjdare milt sagt.
Mina jämförelser är baserat på flyg från hemmabas en. Asiana och Lufthansa har samma markservice eller brist på sådan i Seoul då de nyttjar samma lounge, men Lufthansa kan även använda den andra First loungen ute i satelliten.Jag missade att du skrev det, då du skrev "de du kan boka med Eurobonus" och sedan exkluderar bolag utifrån erfarenhet
Angående första klass bedöms mycket utefter markupplevelsen och inte flygupplevelsen, jag som många andra rankar bolag bättre eller sämre om man tar hänsyn till vilken flygplats man flög ifrån. Jag tror exempelvis Asiana F är bättre än Lufthansa F från Seoul, exempelvis. Återstår att se.
Jag håller inte med, tycker Asiana är grymma i First pga mat och stol. Dryck bryr jag mig inte så mycket om då inget bolag serverar öl som är värd att nämna. Har alltid fått bra service och pre departure drink från Seoul.
Prisvärda beror ju på priset, men av de du kan boka med Eurobonus poäng är min personliga ranking enligt följande.
Det är dock väldigt jämnt mellan alla dessa 5 men där helheten är bäst på Lufthansa enligt mig.
- Lufthansa
- Asiana
- Thai Airways
- Singapore Airlines
- ANA
Har inte testat Air China i First så kan inte betygsätta dom.
Oavsett vilket av dessa bolag du väljer kommer du nog bli väldigt nöjd.
Spännande, för en som inte är lika erfaren - vilka first-bolag skulle vara mer prisvärda enligt din mening?
Ni hade nog otur. Jag har flugit Asiana F 4 ggr, alla har vart jättebra. Att behöva vänta på service känner jag inte alls igen.Gissningsvis hade vi bara otur, men med sample size på 1 så är det svårt att rekommendera Asiana och kommer inte boka deras first igen.
Det där är raka motsatsen till vad jag upplevt med dom på 3 flighter i First, alla har dock varit från Seoul. Vet inte om personalen är mer "pigg" då eller inte. Hade jag haft samma upplevelse som du beskriver skulle jag helt klart lägga dom sist också.Jag hade hört mycket gott om Asianas service men på den enda flygning jag gjort med dem var den tyvärr medioker. Några exempel: 1. Ingen som välkomnade vid påstigning. 2. Beställningar glömdes bort vid flera tillfällen. 3. Kabinpersonalen var svår att få tag på och 10 min väntan efter ringning var standard. 4. Ingen som helst proaktivitet, ville man ha sängen bäddad fick man leta upp personal och be dem hjälpa till. 5. När service väl skedde upplevdes den stressad och forcerad, trots att vi alltså bara var 5 i kabinen.
Många småsaker som för mig gör stor skillnad på helheten.
Gissningsvis hade vi bara otur, men med sample size på 1 så är det svårt att rekommendera Asiana och kommer inte boka deras first igen. Tilläggas skall alltså att jag aldrig flugit dem från Seoul och pre-departure drinken gäller, vad jag förstår, bara i Frankfurt.
Ni hade nog otur. Jag har flugit Asiana F 4 ggr, alla har vart jättebra. Att behöva vänta på service känner jag inte alls igen.
Mixad med Hite beer - TornadoÄr det inte Soju man ska dricka på Asiana?