Resemål vs Valutakurser

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Palazzi, 20 Juli 2012.

1. Ping

Ping Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det börjar svida nu när euron är över 11kr :(.

2. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja DKK'n är peggad mot euron, därför man själv känner sig som greklands ekonomi dagen efter man varit ute och festat i Köpenhamn.
    "Äsch, 70kronor för en bira är ju standardpris!" Sen dagen efter sitter man där med 45% upp på det...

Brandforce och Palazzi gillar detta.
  3. Oj tusan, då saknar trenden nästan helt avvikelser (kan iofs tänka mig att jag missat några då jag kikade som hastigast). Jaja, man överlever väl detta också :)

4. Mr.cake

Mr.cake Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då svider det ännu mer att 1 USD motsvarar 10,37 sek :(

5. NOK 0,86. Fortsätter säkert nedåt ytterligare närmsta veckorna.

Ser ut som ett nära motsatsförhållande med de stora valutorna och då Coronan vidare ökar så tror jag vi snart ser 0.75.
    Har man minsta tilltro till att NOK återhämtar sig så är väl aktier på Oslo-börsen rimligen heta. Både nedpressade aktier och valuta.

Men för att inte se saker i ett rosa skimmer; det blir förbannat dyrt att resa nästan överallt....

emailsson, Skogi, Fidde och 2 andra gillar detta.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det svajar nu, över 10,40 tidigare nu ner igen
    Screenshot 2020-03-25 at 10.51.12.png

7. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får hoppas det vänder. Sitter exponerad i NOK i flera av mina projekt :confused:
    Men det är ju nästan 20% billigare att semestra där just nu. Än det var för bara någon månad sedan.

8. Dollarn har varit nere på 9.85 som lägst idag (9.92 i skrivande stund). 10.40 för en veckan sedan, men även 9.37 för tre veckor sedan.
    Sällan skådad volatilitet även på dagsbasis, men summerat verkar stängningarna varit uppåt varje dag tills toppen, och nu nedåt varje dag mot en förmodad botten. Förvånar mig inte om denna "botten" kommer ligga inom procenten från vart resan startade för tre-fyra veckor sedan.

Elias och Resetokig gillar detta.
  9. Georgiska Larin har sjunkit runt 15% mot SEKen senaste ~2 veckorna (även mot andra valutor). Passar mig väldigt bra som ska dit en längre period så fort det går. Någon som har en aning om varför den tappat såpass mycket?

Gus och Tonton gillar detta.
  10. Perikles

Perikles Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Georgien: Liten valuta och exponering mot olja kanske.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!