Borde inte den som är "nära" snarare ha högre betalningsvilja än den som sitter hemma och planerar nästa års semester?En av de tyska TV-kanalerna, tror det var WDR hade ett liknande reportage.
Här gällde det skillnaden mellan hotell-portaler och om du använde en mobil läsare eller en stationär.
Flera av de undersökta portalerna bekräftade skillnaden, då man gav den som använde en mobil ett lägre pris än den som använde en stationär dator.
Orsak? Jo, den mobila var sannolikt "i närheten av det sökta objektet" och därmed en troligare kund.
Ja eller så är det så att MAC användare inte förstår bättre.. En gång lurad är väl förmodligen lättare mål att lura en gång till. (Jag kör Windows )Olika former av prisdiskriminering förekommer hela tiden, i syfte att nyttja konsumentens betalningsvilja. Konsumenter med Mac har förmodligen både högre betalningsvilja och betalningsförmåga än de med Windooze-datorer. I exemplet med mobilen vs stationär dator så låter det ju snarare som att om kunden redan anses vara trogen (för att vederbörande använder mobilen) så har den en högre betalningsvilja. Eller borde ha, någon kan ju ha gjort en galen analys också.
Big Mac?I'm a Mac
Flame on..
Bara runt midjanBig Mac?