Senaste nytt

Rese-kväll på Grand Hotel 2012

Stefan62

Medlem
I går, fredagen den 12 oktober, var det en mycket välbesökt ”Rese-kväll/-mässa” i Spegelsalen på Grand Hotel i Stockholm.

Inbjudna var bland många andra American Express Platinum-kortsinnehavare och det bjöds på champagne, vin, canapéer, delikatess-spett och lite desserter.

Bland utställarna fanns hotellkejan "Leading Hotels of the World" med representanter från ett stort antal europeiska och nord-afrikanska hotell och man fick med sig broschyrer och kataloger samt ”reklam-prylar” i stor mängd. Dessutom fanns British Airways och Finnair på plats och av respektive bolags representant kunde man få svar på många frågor om bolagens C-klass, men även BA:s F-klass.

SAS fanns inte på plats vilket förvånar mig – man har ju trots allt ett samarbete med Amex, men SAS marknadsavdelning har vi ju kommenterat tidigare här på BC.

Mot slutet av kvällen lottades det ut ett stort antal hotellövernattningar samt några flygbiljetter med tillhörande hotell-paket.

Jag hade ingen tur i utlottningen dessvärre, men jag hade i alla fall en verkligt trevlig kväll.


LHWStockholm-345.jpg

LHWStockholm-362.jpg

LHWStockholm-363.jpg

LHWStockholm-420.jpg
 
Last edited:

Storsteffe

Medlem
Såg ju trevligt ut synd att den skulle hållas så långt från civilisationen :rolleyes: och på en fredag så att man var tvungen att avstå, hoppas nästa tillställning kan hållas lite mer centralt som Härnösand exempelvis ;) eller en vardag som råkar passa in.
 
Ser ut vara en välbesökt mässa. Om alla som är på bilden är innehavare av AMEX Plat/Centurion då är jag imponerad. Tänk om AB skriver om denna mässa.
 

Pushback

Medlem
TACK för bilderna och din artikel om eventet

Jag var själv där igår med en annan medlem på BC (kan dock inte hitta mig själv på bilden).

Detta repeteras varje år och man behöver inte vara Plat/Cent holder för att bli inbjuden. Jag fick inbjudan från flera håll, bland annat per mail från LHW (jag är normal Leaders club medlem).

Utställarna verkar minska i omfattning och kvalitet, tidigare fylldes hela vinterträdgården upp men nu bara spegelsalen, som ju är väsentligt mindre. Min personliga favoritutställare igår var Palais Namaskar i Marakesh, som verkar fantastiskt och ingår i Oetker gruppen (Hotel Du Cap Eden Roc). British Airways fanns representerat vilket är roligt, tyvärr är representanterna från flygbolag ofta dåligt insatta i de premiumprodukter de presenterar och så var det även med BA.
 
Toppen