Senaste nytt

Resa till Sydafrika - vilket flygbolag är bäst i Business Class?

gusten

Medlem
Är du säker på att samtliga ET:s 787:eek:r har "fully flat"? När jag flög med dem senast i augusti hade merparten av kärrorna inte platta stolar. Tror att det snarare är så att man ska ha tur för att pricka in med "fully flat".

Sen tyckte jag i och för sig om ET:s kabin i 787:an ändå, och upplevde det som ganska rymligt. För sömn skulle jag dock föredra TK:s A333.

Skulle inte falla mig in att gynna just det landets flag carrier med tanke på vad den regimen ägnar sig åt.
 

Moco

Medlem
Skulle inte falla mig in att gynna just det landets flag carrier med tanke på vad den regimen ägnar sig åt.

Blir ju svårt att flyga något bolag alls då. Med tanke på vilka regimer, i synnherhet de svenska Socialdemokraterna, stöttat genom åren och fortfarande gör så torde det ju utesluta även SAS (även om de inte flyger till Sydafrika i dagsläget) då de är statsägda till stor del. I övrigt är det väl en betydande summa svenska skattekronor som fortsatt går rakt in Ethiopians upprustning - och som resulterat i att bolaget håller högre nivå än den svenska flag carriern. Man kan inte se på allt med svenska ögon (vilken hemsk och tråkig värld det skulle bli), så flyg du Ethiopian och njut av den fina servicen.
 

Senator

Moderator
Skulle inte falla mig in att gynna just det landets flag carrier med tanke på vad den regimen ägnar sig åt.

Blir ju svårt att flyga något bolag alls då. Med tanke på vilka regimer, i synnherhet de svenska Socialdemokraterna, stöttat genom åren och fortfarande gör så torde det ju utesluta även SAS (även om de inte flyger till Sydafrika i dagsläget) då de är statsägda till stor del. I övrigt är det väl en betydande summa svenska skattekronor som fortsatt går rakt in Ethiopians upprustning - och som resulterat i att bolaget håller högre nivå än den svenska flag carriern. Man kan inte se på allt med svenska ögon (vilken hemsk och tråkig värld det skulle bli), så flyg du Ethiopian och njut av den fina servicen.

Som vanligt så ber vi alla våra medlemmar att undvika att diskutera politik som en del av resande.

MVH,
Hans/Senator i rollen som Moderator
 

spritfet

Medlem
Någon som hunnit testa South African Airways till Kapstaden? Är sugen på en resa dit från Stockholm om ca 330 dagar.
Jag har testat och inte imponerad. Visst, det är trevligt med wide body JNB-CPT, men kabinen och servicen är inget vidare på long haul. Jag ska själv åka i mars 2018 med Ethiopian (i business och alla legs med B787) ARN-ADD-CPT-ADD-ARN och i mitt tycke är ET bättre i luften än både SA och TK. Nu kan det vara lite roulette eftersom ET är kända för kärrbyten, fick själv erfara byte från B787 till B777 senast. Enligt en bra tråd på Flyertalk (uppdaterad 28OCT17) ser det ut som t o m vissa B767 fått flat beds. Det har även tillkommit ytterligare en B789 sedan uppdateringen.

https://www.flyertalk.com/forum/oth...5886-ethiopian-best-business-class-seats.html

Boeing 777-200LRs
(Total 6)

ET-ANN - Yes
ET-ANO - Yes
ET-ANP - Yes
ET-ANQ - Yes
ET-ANR - Yes
ET-AQL - Yes

Boeing 777-300ERs
(Total 4)

ET-APX - Yes
ET-APY - Yes
ET-ASK - Yes
ET-ASL - Yes

Boeing 787-8s
(Total 19)

ET-AOO - No (angled)
ET-AOP - No (angled)
ET-AOQ - No (angled)
ET-AOR - No (angled)
ET-AOS - No (angled)
ET-AOT - No (angled)
ET-AOU - No (angled)
ET-AOV - No (angled)
ET-ARE - No (angled)
ET-ARF - No (angled)
ET-ASG - Yes
ET-ASH - Yes
ET-ASI - Yes
ET-ATG - Yes
ET-ATH - Yes
ET-ATI - Yes
ET-ATJ - Yes
ET-ATK - Yes
ET-ATL - Yes

Boeing 787-9s
(Total 1)

ET-AUO - Yes


Boeing 767-300ERs
(Total 5+1)

ET-AMF - No (recliner)
ET-AMG - Yes (?)
ET-ALJ - No (recliner)
ET-ALO - Yes
ET-ALP - Yes

NOTE : ET-ALH (dedicated to UN work - not counted here)

Airbus 350-900s
(Total 6)

ET-ATQ - Yes
ET-ATR - Yes
ET-ATY - Yes
ET-AUA - Yes
ET-AUB - Yes
ET-AUC - Yes
 

D_B

Medlem
Ska flyga till Johannesburg i Maj. Har någon provat South African Airways A330-300 business class produkt från LHR? Den nya kabinen ska vara bra.
 
Toppen