Senaste nytt

Resa till Sydafrika - vilket flygbolag är bäst i Business Class?

Svante

Medlem
Kan rekommendera Turkish Business till Kapstaden, via Istanbul.
A333 med samma konfig som SAS gamla, perfekt om man reser 2. Bra mat och service ombord. Stolen är "fully flat" samt väldigt lång. Även IFE var bra. Dock ingår en teknisk landning i Durban(ni behöver/får inte gå av planet).
Undvik om möjligt Ethiopian Business, sjukt sliten B763 Kapstaden-Addis abeba, trång och obekväm B788 till Addis abeba-Arlanda.
Flög dit sista veckan i oktober 2016.

Trång och obekväm business på ETs 787? På vilket sätt upplevde du den trång och obekväm?
 

Mr Basic

Medlem
Trång och obekväm business på ETs 787? På vilket sätt upplevde du den trång och obekväm?
1. Säte ej "fully flat"
2. Fotutrymmet är minimalt
Enligt mig, mycket sämre komfort än Turkish. Även IFE var rätt begränsat på B788, på B763 fungerade det inte alls.
 

Igorius

Medlem
Då hade du otur...nu ska samtliga 787or hos ET ha "fully flat". Att 767orna är trötta är en annan historia, även om utrymmet är stort:)
Är du säker på att samtliga ET:s 787:eek:r har "fully flat"? När jag flög med dem senast i augusti hade merparten av kärrorna inte platta stolar. Tror att det snarare är så att man ska ha tur för att pricka in med "fully flat".

Sen tyckte jag i och för sig om ET:s kabin i 787:an ändå, och upplevde det som ganska rymligt. För sömn skulle jag dock föredra TK:s A333.
 

Moco

Medlem
Någon som hunnit testa South African Airways till Kapstaden? Är sugen på en resa dit från Stockholm om ca 330 dagar.

Bra val, dock långt ifrån det billigaste då de inte konkurrerar med pris. Se till att ta en avgång via Heathrow som trafikeras med nya A330 - som normalt sett inte går på Tyskland. Det blir anslutning via Johannesburg oavsett, så då får du sannolikt möjligheten att testa den äldre 340n på hoppet till Cape om så önskas. Men med 330 dagar kvar till avresa har du ju lite tid att sondera alternativen...
 
Toppen