Resa till Ko Samui i april

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av storbokstav, 15 Januari 2018.

1. storbokstav

storbokstav Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En vän till mig ska gifta sig på en thailändsk ö i april, närmare bestämt den 20e. Jag skulle gärna åka dit, antingen medelst en voucher eller samla One World-pinnar på köpet.

* Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda (ARN)
    * Var är din destination? Ko Samui (USM)
    * När vill/behöver du resa ut? Så att jag befinner mig på destinationen på kvällen 20 april 2018 (men är gärna där några dagar i förväg)
    * När vill/behöver du komma hem? Lämnar tidigast eftermiddag 21 april 2018.
    * Hur länge vill du vara borta? Se ovan.
    * Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
    * I vilken kabinklass? Bekvämt, typ affärsklass de flesta benen (inser att det kan bli svårt ut på öarna)
    * Med vilka flygbolag vill du flyga med? Antingen Star Alliance med poäng (EuroBonus) eller One World (är det Qatar som ligger närmast till hands då eller?) med deg.
    * Vad är din budget? (per person) Typ 150k EuroBonus plus en 2-4-1 eller ca 16k SEK.
    * Vad är det viktigaste för dig? Bekväm resa, om långa stopp hyfsad lounge.
    * Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

2. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Vad har du hittat själv hittills?

3. storbokstav

storbokstav Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har hittat affärsklass med Thai med ankomst några dagar innan och hemresa typ eftermiddagen efter, med tämligen direkta flighter, ville dock lämna fältet öppet och se om någon hade förslag på mer äventyrliga rutter.

4. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Ok, du skrev att du ville ha en bekväm resa, trodde inte du var ute efter äventyr.

agehall gillar detta.
  5. kajjan85

kajjan85 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns platser runt dina datum med bla Turkish, Austrian, och Thai från lite olika orter i business class.

Om du kan tänka dig ett extra byte och tvunget ska åka C och inte F, hade jag kikat på:

VIE-BKK, Austrian C
    FRA-BKK, Thai C A350 (nya plan)

6. storbokstav

storbokstav Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även äventyr kan väl bara bekväma? Så länge jag inte måste åka ekonomiklass för långa sträckor kan jag ta en omväg.
    Extra byte är okej, ska kolla dessa närmare.
    F är också okej men tänkte att det skulle vara bökigare att få till.

7. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom ihåg att det faktiskt inte alls är svårt att flyga C från BKK ut till ön.
    Alla Thai-kärror och de flesta Bangkok Airways-jetplanen har kabin med riktiga C-stolar.
    Och detta för bara några hundralappar mer.

storbokstav gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!