Resa till Colombia - Mat i Pereira & Santa Marta

Diskussion i 'Restauranger' startad av Bibinski, 6 September 2017.

1. Bibinski

Bibinski Medlem

Hej Forumet !

Som rubriken lyder, denna gången frågar jag åt min bror som ska bege sig.
    Är det någon som varit på dessa platser som dessutom ätit något denne lagt
    på minnet (-för att det var bra) ??

Tack på förhand ! :)

Gus gillar detta.
  2. Flymetothemoon

Flymetothemoon Ny medlem

Bandeja paisa var bra i Pereira men bättre i Medellin. Stället med Pereiras bästa ölutbud är gissningsvis Café Babilonia och de hade även en del intressanta snacks som serverades med en sås vilken var oskiljaktig från gravlaxsås.
    I Santa Marta har de en populär "nattmat" som jag tyvärr inte minns namnet på, liknar kebabtallrik men jag minns den som betydligt mastigare. Ikaro café hade schysst fika/lättare mat med fokus på vegetariskt och väldigt bra kaffe.

Jag besökte inte direkt några lyxrestauranger men överlag var det inga problem att hitta bra mat och ofta blev jag ganska nöjd av att bara besöka något empanadastånd eller en lokal vägkrog. Mycket kött, mycket friterat, väldigt god frukt.

Bibinski och jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!