Resa Stockholm-Danmark - transit på Oslo???

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av obs, 17 Juli 2020.

1. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Undrar om någon här möjligen kan vägleda mig da jag inte har hittat tydlig information i frågan:

Jag vill gärna resa från Stockholm till Aarhus veckan efter nästa. SAS har återupptagit trafiken Oslo-Aalborg/Aarhus/Billund så nu måste man inte nödvändigtvis åka via Kastrup. Men frågan är om jag får vara i transit på Gardermoen när jag kommer med flyg från Stockholm (det är inte en fråga om jag får komma in i Danmark iom jag är dansk medborgare).

2. anjak

anjak Medlem

Då hade jag garanterat bokat via Köpenhamn, ta det säkra före det osäkra.

3. Spargris16

Spargris16 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte enligt vad SAS tidigare har sagt till media och vad passpolisen sagt i Oslo. Norge tillåter inte transit om planet kommer från Sverige har man sagt tidigare. Det var även problem för just en Dansk medborgare. Men detta ändras från dag till dag, väldigt svårt att veta vad som gäller om två veckor.
    Man går ju på nationalitet så det är ju inte säkert du har bättre tur via CHP. Jag skulle fråga SAS och UD, samt Politiet i Norge.

obs gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!