Senaste nytt

Resa New York 50 år - Vilket Star Alliance bolag?

famhanssons

Medlem
Jag fyller 50 nästa höst och kommer flyga till New York med familjen (4 st vuxna). Vi vill flyga business och nyttja 2 st 2-4-1 och ambitionen är att flyga SAS pga kort resa. Nu vet jag att det är svårt att komma över biljetter och framförallt 4 st.

Nu kommer min OMÖJLIGA fråga att svara på men jag vill gärna ha era subjektiva synpunkter.

Vilket *A bolag skulle ni välja? Tänk på att vi vill begränsa restiden så Turkish går bort eftersom jag måste "studsa" i IST.

Alla idéer mottages med tacksamhet :)
 

bnr

Medlem
Har hört en del bra om LX C, ett fåtal "ok"-omdömen också, men mest bra.
Personligen så tycker jag att deras kabin är riktigt snygg, plus att det brukar vara ordning på schweizarna! Har dock inte haft chansen att flyga i den än.
 

Kandinsky

Medlem
Det är svårt att få till 4 C på samma flight, men om ni är flexibla så går det att lösa. Jag försökte mig på samma sak för ett par månader sedan och det slutade med att mina föräldrar flög ifrån Oslo och vi ifrån Stockholm. Landade med 10 minuters skillnad i NY. Så det går, men kräver lite trix och vilja =)
 

agehall

Medlem
Nu har jag inte provat, men är inte SAS ett riktigt bra alternativ? Nya kabinen verkar ju riktigt bra (har inte fått tillfälle att prova själv än) och du får en enkel resväg så att ni kan fokusera på vistelsen istället för resan - antar att alla resenärer kanske inte uppskattar konstiga resvägar för att testa flygbolag etc?

Swiss får ofta bra omdömen och de är väl egentligen det enda realistiska alternativet ifall man vill ha en bra upplevelse. Vet dock inte om det är värt omvägen ifall man siktar på att flyga business.
 

famhanssons

Medlem
Nu har jag inte provat, men är inte SAS ett riktigt bra alternativ? Nya kabinen verkar ju riktigt bra (har inte fått tillfälle att prova själv än) och du får en enkel resväg så att ni kan fokusera på vistelsen istället för resan - antar att alla resenärer kanske inte uppskattar konstiga resvägar för att testa flygbolag etc?

Swiss får ofta bra omdömen och de är väl egentligen det enda realistiska alternativet ifall man vill ha en bra upplevelse. Vet dock inte om det är värt omvägen ifall man siktar på att flyga business.

Tack för alla synpunkter.

Lite omväg gör inget. Vårt problem är att vi bara har en vecka totalt på oss. Vi var nyss på Aruba och flög ARN-ZHR-MAD-BOG-ARU ToR så familjen börjar bli van.
 

bnr

Medlem
SAS nya är rätt skön, dock lite trångt för att sova tyckte jag. Går säkert bättre om man är väldigt trött! Sedan kanske det inte är det viktigaste om man ska till New York.
Annars en bra produkt, hade mycket bra mjuk produkt också på väg hem från HKG i november.
 

fredrik996

Medlem
Åk SAS, Nya C är jättefint. Trevlig personal allt som oftast. Tror det är Bäst bang for the Buck och att lyckas hitta 4C är int helt omöjligt. Precis som ovan skrevan ju 2 ta Oslo och 2 Arn
 
Toppen