Senaste nytt

Resa med Star Alliance Gold - vilka benefits?

Smuffe

Medlem
På vår resa som vi genomför just nu så är jag EBG och vid samtliga incheckningar och lounger så får både jag och min sambo tillträde.
när vi reste med EVA Air eco mellan Bangkok och Taipei så gav de oss även invites till loungen. :)
I Taipei hade vi tillgång till båda loungerna (business och guld) tack vare kortet även om vi flög i business.

Efter strul med Thai mellan Singapore och Bangkok då Thai ställde in vår flight och en hel del samtal till Hong Kong kontoret och email till Singapores kontor så fick vi välja mellan att flyga med Cathay Pacific och Singapore Airlines varpå vi valde det sistnämda.
Trots Eco-biljetter fick vi tillgång till vilken Star Alliance lounge som vi ville men valde Singapores.

Det är lite av mina erfarenheter så jag tror att det kommer gå galant!
 

agehall

Medlem
Ok fast jag har letat överallt tycker jag men hittar just bara det om begränsningen av loungen. Går det andra att hitta på pränt någonstans?

Ska man vara strikt, så gäller nog förmånerna faktiskt bara dig. Skulle tex inte bli förvånad om flygbolaget blir tjuriga ifall du har många gäster som försöker checka in extra väskor.
 

agehall

Medlem
Som sagt, strikt taget gäller nog alla förmåner enbart guldkortsinnehavaren, men hur det efterlevs är en annan sak. Jag har inte haft problem att få med 2x3 väskor när jag och frugan rest, men jag har inte testat med någon kollega. Kan tänka mig att man får lite specialbehandling när man är ett gift par...
 

jth

Medlem
Det här har vi ju diskuterat lite i andra trådar förut också. Även om check-in och fast-track strikt bara gäller själva guldkortsinnehavaren så har jag aldrig haft några problem med att låta min sambo haka på. Däremot om man kommer med 8 statuslösa kompisar (som jag har för mig att någon hade som exempel) så är det ju en helt annan sak.
Det är nog som med det mesta annat inom servicenäringar, en fråga om att uppträda smidigt och inte visa alltför mycket DYKWIA-attityd :)
 

edlundo

Medlem
Jag då är man incheckad på Rex Hotel i Ho Chi Minh uppgraderad till Executive Suite. Resan gick galant med både bagage, lounge och boarding. Inga frågor alls utan guldkortet fungerade till allt.:)
 
Toppen