Senaste nytt

Resa med småbarn i business

Johanna

Medlem
Jag tror jag kommenterar i varje dylik tråd. Min ton blir skarpare för varje gång tror jag. Är vi uppe i 10 redan?

Nåja, jag vill flyga business på mina semesterresor och då flyger mina barn med mig. Punkt slut. Det gäller både korta resor och längre resor. Mina barn är 3 och 1 så räkna med både oljud, gråt, springa-runt etc. Ja, jag försöker begränsa det med både ipad, böcker, mutor, hot och godis, men barn är barn. Samtidigt ger det både mig och min fru mer plats så kanske, bara kanske, får en av oss möjligheten att få 5 minuter för sig att äta i lugn och ro. Min fru är varje gång mera värd en lugn måltid än vad du är, tro mig.
Intressant attityd och förhållande till andra. Du vill ha respekt men tycker inte du och din familj behöver respektera andra.

Jag har aldrig störts av något barn i business. Sällan i någon annan klass heller.
 

niksal

Medlem
Intressant attityd och förhållande till andra. Du vill ha respekt men tycker inte du och din familj behöver respektera andra.

Jag har aldrig störts av något barn i business. Sällan i någon annan klass heller.

Nu får du förklara. Vi gör vårt yttersta för att vi inte skall störa andra, utav respekt. Men samtidigt är det en omöjlighet att inte göra något som stör andra med små barn. Det får väl andra lov att respektera. Alla har vi samma rätt att sitta i den klass vi betalat för.

Konstigt påhopp av dig.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Resenär

Medlem
Det rimliga är väl att om bolaget tillåter att man bokar barn/infants i Business/First - så tillåter de ju givetvis att man gör det. Om någon har problem med det så hoppas jag att den personen har vett nog att inte låta sin ilska över detta gå ut över medpassagerare med barn, utan vänder sig till flygbolaget med sina åsikter.
 

Hachans

Medlem
Det rimliga är väl att om bolaget tillåter att man bokar barn/infants i Business/First - så tillåter de ju givetvis att man gör det. Om någon har problem med det så hoppas jag att den personen har vett nog att inte låta sin ilska över detta gå ut över medpassagerare med barn, utan vänder sig till flygbolaget med sina åsikter.

Absolut, det är viktigt. Men det bygger ju på att flygbolagets personal vågar ta konflikterna när det gäller saker som sker ombord på flygplanet. Exempelvis när folk tycker det är en bra idé att promenera omkring med deras skrikande barn i hela kabinen under nattvilan. Sist jag flög kom någon från business, gick genom hela planet till bakre galley, gick över till andra gången och gick tillbaka hela vägen upp med ett skrikande barn medan de försökte lugna. Det finns liksom inget sätt som personalen kan ha undgått detta men inte stoppat det. Utan har man ett problem med det så får man ta det med föräldrarna själva och genom kamratuppfostran på exempelvis forum som detta.

Men jag tycker som sagt också att det inte är passagerarnas jobb att uppfostra andra passagerare generellt.
 
Toppen