Senaste nytt

Resa med småbarn i business

Canadien

Medlem
Har hellre mina barn bredvid mig i business class än en högt snarkande överförfriskad spritfet medelålders man, men som sagts tidigare, alla individer är annorlunda. Men på de kanske 40 longhauls i business jag rest så är det enbart vuxna jag retat mig på av olika anledningar. Är ju iofs minst 98℅ vuxna som reser i de högre kabinklasserna så urvalet är begränsat. Men små människor små problem, stora människor stora...

Visst, ska man på bröllopsresa och tycker den blev förstörd av att ett barn fanns i kabinen så kanske man inte skulle valt att resa kollektivt, utan chartrat eget.
 

RobHK

Medlem
Jag skulle nog vilja ta mina egna barn i business i framtiden också. Kan dock tycka att det är rätt jobbigt när man slantat egna pengar för att flyga business och kunna få en natts sömn i planet och så ligger någon unge och skriker/gråter på raden framför. Då svär i alla fall jag lite inombords, då poängen för mig med att betala för business gick förlorat och jag kunde likväl ha åkt premium economy eller dylikt.
 

Gus

Medlem
sitter i loungen på arlanda med tre barn och väntar på boarding. Ser hur alla hoppas att vi inte ska sitta nära dem..

Har dock världens bästa barn som är bättre än många andra resenärer

Kanske kommer en rapport från doha
Du åker alltså med Qatar airways business till Doha, gick flygningen bra? Vi ska göra samma resa om några veckor med vår 10-månaders dotter. Hur gamla är era barn? Får de leksaker på planet? Vi ska ha med oss så mycket saker på vår resa så om man kunde skippa lite leksaker så vore det nice!
 

Ubbe

Medlem
Har hellre mina barn bredvid mig i business class än en högt snarkande överförfriskad spritfet medelålders man, men som sagts tidigare, alla individer är annorlunda. Men på de kanske 40 longhauls i business jag rest så är det enbart vuxna jag retat mig på av olika anledningar. Är ju iofs minst 98℅ vuxna som reser i de högre kabinklasserna så urvalet är begränsat. Men små människor små problem, stora människor stora...

Visst, ska man på bröllopsresa och tycker den blev förstörd av att ett barn fanns i kabinen så kanske man inte skulle valt att resa kollektivt, utan chartrat eget.
Va?
Vad har du emot mig? Vuxen, snarkar inte vad jag vet men enligt alla andra..
Jag betalar fullpris så passar det inte så flyg privatplan.

;-)

IMHO
Ubbe
 

BOTL

Medlem
Har inte Aftonbladet skrivit nåt om barnfria flyg? Varannan vill ha barnfria avdelningar på flyget enligt nån undersökning. Det finns ju barnfria hotell där man kan få slappna av och njuta i lugn och ro. Rimligen borde det vara okej att diskutera ämnet utan att någon tar det personligt.

OBS ogillar skarpt språket vissa använder i länkarna så är man känslig, låt bli att läsa.

Varannan vill ha barnfri zon på flyg | Resa | Aftonbladet

Flygtorget » Flygforum

Passagerare är villiga att betala för att slippa barn på flyget - HD
 
@Gus

Resan gick grymt bra. Har lång layover i doha inför nästa flight. Kan verkligen rekommendera familjerummen i loungen. Går inte att boka men flera var lediga när vi kom vid 01:00. Har avklarat 4 av 5 timmar här nu :)

Inte mycket leksaker till vår minsting 11m vi fick en mr potatohead men väldigt bra service från all personal. Hade med lite kort, kex och klämgröt vilket räckte för oss. Större barn får en bra pyssel att sysselsätta sig med. Lycka till på resan!
 

Bryant

Medlem
Första resan i C med barn var nervöst. Många tankar kring vad alla andra ska tycka.

Men efter det så släppte det. Barn är barn och det måste man komma ihåg. Vi föräldrar (majoriteten) kämpar hårt för att våra kids inte ska störa andra allt för mycket :).

Nu har vi en treåring och business skulle inte vara vårt första alternativ. Inte pga andra utan mer att vi inte tycker det är värt (pengar/poäng) att inte själva kunna njuta av allt C erbjuder. En Atlantflygning blir ett arbetspass för att se till att ungen inte ledsnar :).
 
Toppen