Senaste nytt

Resa inställd av SAS följd av shady email från bolaget

Mr Planning

Medlem
Inte nog med mejlet tidigare under dagen, dom skickade ett nytt igen, men utan nån ytterligare ändring av tiderna.

Fler som fått det igen?
 

MajaKlara

Medlem
+1 här också. Fick samma mail. Gäller 2-4-1 Swiss SFO-ZRH-ARN
20/8 där bytestid i ZRH ändrats från 40 min till 2 h.
 
Last edited:

Maja

Medlem
+1 också fått två mail för alla ändringar idag med lite olika mellanrum hur tätt de kom.

Fick också en Swissfligt i juli inställd, ZRH-GOT och ombokad till nästa flight så jag nu har ett uppehåll på 10,5h i Zürich. Inte jättesugen på det efter en nattflygning från Singapore. Funderar som bäst på hur jag ska boka om. Kan finnas en möjlighet att det blir ZRH-MUC/FRA-GOT beroende på var anslutningen finns tillgänglig i Tyskland, allt försöka skjuta på resan till senare delen av sommaren och hoppas att situationen ser bättre ut, eller låta den ligga kvar och inse att det lär komma en drös ändringar, men att det då har öppnat upp för att avgångar runt påsken 2022 finns tillgängliga att boka. Det är ett evigt pusslande att få ihop allting.

Swiss har varit ihärdiga idag med att ställa in flighter ganska långt fram i tiden, så även Brussels Airlines som ställde in en flight i slutet på oktober!
 

ARN-MIA

Medlem
+1 på ändring men blev som för många andra bättre då vi nu har 2 timmar i Zürich istället för 50 minuter. Sen att det blev 5 Mail från SAS är nog en mix av de ändringarna som Swiss har gjort och SAS system, inget stort problem.
 

Tur-Ture

Medlem
+1, fick ett antal mail med ombokningar på ARN-ZRH tills det stannade med en lite tidigare flight som gav nästan 2 timmar transfer i ZRH istället för 50min. Sen blev det equipment change på ZRH-MIA från 777 till 340. Tappade i samband med det tyvärr platserna längst fram i lilla biz-kabinen.
 

squeezen

Medlem
Även här ombokning pga cancelled flight. Betyder tyvärr utresa redan 20h tidigare vilket ställer till lite. Blir att ringa in och kolla alternativ rutt på originaldatum.
 

Big Birger

Medlem
Fick precis mejl om att min flight med ANA First hem från Tokyo till Frankfurt ställts in. Segt. Det var den resan som jag bokade först, och sedan byggde resten av flighterna runt.

Jag utgår från att det är omöjligt att hitta andra ANA First platser, och jag har inte fått någon info om ombokning. Bara att flighten är inställd. Så vad göra? Visst kan jag boka om till Business, men då kan jag lika gärna åka en annan gång.
 
Toppen