Senaste nytt

Resa inställd av SAS följd av shady email från bolaget

Senator

Moderator
Kostar det att omboka bonusbiljetter?

Jag kan inte bara få tillbaka mina bonuspoäng, med förlängd giltighetstid? Dom hade gått ut väldigt snart annars.

Vet inte om "Shady" eller Nigeriabrev kvalificerar in, men avsaknad av information ja :)

Du kan nog boka om denna med SAS eftersom det är en fundamental ändring som äger rum. Dock tror jag inte du får poäng tillbaka om du avbokar. Hitta nytt datum och/eller annan connection flight.
 

henke12

Medlem
1: Sök i din mailkorg och ta fram etkt-kvittot på bonusresan, ctrl-C på bokningsreferensen
2: Nytt fönster på webbläsaren, Ctrl-V + efternamn på Mina bokningar - SAS
3: Jämför tider/status på flygningar. Såsmåningom bör du finna några större/mindre ändringar på tider. Kan vara allt mellan 5 minuter och 5 dagar.
4: Leta efter nyckelordet, (BEKRÄFTAD)
4a: Finns det någon/några flygningar som inte står (BEKRÄFTAD) på, ring SAS 0770 (sas-sas) (0770 727 727). Berätta vad du vill ändra så löser de troligen problemet
4b: Är det någon mindre ändring och det står (BEKRÄFTAD) på alla flygningar, somna om och kom ihåg att ändra tiderna i din kalender om du kan köpa förändringarna
 

taxvalp

Medlem
Vet inte om "Shady" eller Nigeriabrev kvalificerar in, men avsaknad av information ja :)

Du kan nog boka om denna med SAS eftersom det är en fundamental ändring som äger rum. Dock tror jag inte du får poäng tillbaka om du avbokar. Hitta nytt datum och/eller annan connection flight.

Det finns ju en öppning att få tillbaka även utgångna poäng om flygbolaget avbokar. Dock tveksamt om giltigheten på poäng som "snart" går ut påverkas.
"If your flight is canceled you are offered a refund of your points and taxes. The points will be refunded to your account even if they have expired since you made your booking."

FAQ: Corona EuroBonus | SAS
 

Big Birger

Medlem
Fick precis om en annan Swiss-flight från Los Angeles till Zürich som de glatt ställt in och bytt till dagen innan, med konsekvensen att vi får >24 timmar i Zürich. Nu är det så märkligt att det passar oss bättre att åka hem på söndagen istället för måndagen, men det var mer tur än skicklighet. Ringde in och fixade anslutningen hem från Zurich att också vara en dag tidigare, utan bekymmer.
 

JacobG

Medlem
+1 på ombokning av Swiss-flighter idag. Även i mitt fall blev connection för kort då longhaul tidigarelagts med 20 min, men har blivit ombokad med tidigare anslutning, så allting ser bra ut nu.

Noterade att det blivit equipment change på den ändrade flighten, från B777 till A340. Kanske bara en tillfällighet, eller kan det ha någon koppling till problemen med B777?
 
Toppen