Resa inställd av SAS följd av shady email från bolaget

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av rausing, 25 Februari 2021.

  1. rausing

    rausing Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade tidigare en resa till LA med Eurobonuspoäng i augusti.
    Fick nu detta mail nedan.

    Väldigt shady tilltal där det bland annat står att det "skett en ändring" och att du måste göra något annars har jag "accepterat att ändringen skett".

    Nästan nigerabrevsnivå här.

    Hur dealar jag med detta och hur får jag ut bästa möjliga deal av detta?

     
  2. nissefalk

    nissefalk Medlem

    Ort:
    Aplared
    Land:
    Sverige Sverige
    Vilken ändring har dom gjort, jag har fått likadant email när man ändrat avgången på utresan med 10 minuter, så utan detaljer på vad man ändrat för dig och vilka eventuella problem det ställer till för dig så är det svårt att ge råd.
     
    hco och Sir Lemon gillar detta.
  3. rausing

    rausing Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ändringen är att dom ställt in en av flighterna på resan. Stockholm - Zurich.

    Men den andra delen, Zurich – LA är kvar.
     
  4. Big Birger

    Big Birger Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick ett likadant mejl idag för en bonusresa till Los Angeles, som visade sig vara en Swiss-flight från Arlanda till Zürich som ställts in och ersatts med en likadan 45 minuter tidigare. Jag blev ombokad på den nya flighten.

    Lite segt att det inte står vad som ändrats.
     
    Ilmu90 och Sir Lemon gillar detta.
  5. rausing

    rausing Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Segt! För mig står det bara "canceled" på en av flighterna. Ingen ombokning eller alternativ har getts...
     
  6. Big Birger

    Big Birger Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  7. rausing

    rausing Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    3:e aug, 2021
     
  8. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Mejlet i sig är inget shady utan är som sagt ett standardmejl i dessa situationer, även om det kan upplevas som lite oklart vad de menar. Om man har bokat en revenue-biljett som man ångrar är det ett ypperligt tillfälle att avboka gratis så det finns fördelar med ändringar ibland.

    I ditt fall skulle jag kolla på alternativa anslutningar ARN-ZRH och komma med ett förslag.
     
    Sir Lemon och Mr Basic gillar detta.
  9. Tonton

    Tonton Medlem

    Ring in och prata med SAS?
     
    GOTATH, Chrisse, tågnörd och 2 andra gillar detta.
  10. rausing

    rausing Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kostar det att omboka bonusbiljetter?

    Jag kan inte bara få tillbaka mina bonuspoäng, med förlängd giltighetstid? Dom hade gått ut väldigt snart annars.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×