Senaste nytt

Resa förkyld

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det viktigaste är som sagt att ta sig hem och inte riskera att bli fast.
Jag tycker det låter som du har misslyckats i din riskanalys från första början. Är du inte beredd att stanna någon dag extra/ta ett test/liknade åtgärd borde du nog inte farit iväg på resan från början.

Att man kan bli sjuk på plats är väl något man har i åtanke om man väljer att boka en resa nu. Är man inte beredd att ta de konsekvenserna bör man stanna hemma.

Edit, om man då trots detta väljer att göra ett undantag av någon anledning hade jag ju skämts över beteendet, inte försökt normalisera det på ett internetforum.
 
Det viktigaste är som sagt att ta sig hem och inte riskera att bli fast.
Det viktigaste är att inte riskera smitta andra med en potentiell dödlig sjukdom.

Du satte dig alltså på ett plan med Covid-symptom för att du ville komma hem? Ingen tanke på de andra som flög utan bara tänka på dig själv?

Varför inte ta ett test innan hemresan så att du med säkerhet visste att du inte hade Covid? Var du rädd för att få ett positivt svar och då behöva stanna?

Ett sånt här beteende gör ju att det tar betydligt längre tid för världen att öppna upp. Oerhört egoistiskt att bara tänka på sig själv och inte sina medmänniskor.
 

Hachans

Medlem
Det viktigaste är att inte riskera smitta andra med en potentiell dödlig sjukdom.

Du satte dig alltså på ett plan med Covid-symptom för att du ville komma hem? Ingen tanke på de andra som flög utan bara tänka på dig själv?

Varför inte ta ett test innan hemresan så att du med säkerhet visste att du inte hade Covid? Var du rädd för att få ett positivt svar och då behöva stanna?

Ett sånt här beteende gör ju att det tar betydligt längre tid för världen att öppna upp. Oerhört egoistiskt att bara tänka på sig själv och inte sina medmänniskor.

Det räcker att ett fåtal beter sig så här för att resten av oss inte ska kunna göra saker vi gillar. Fantastiskt egoistiskt.
 

micke

Medlem
Jag tror det stora problemet här är att JonasC är så brutalt ärlig. Personligen tror jag att det är lätt att sitta hemma och tycka saker men när man verkligen är i sitsen med en potentiellt skenande hotellnota, nya flygbiljetter och problem med chefen på jobbet för att man inte kommer hem är det nog lätt att bara låta resan ha sin gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen