Senaste nytt

Resa ensam på affärsresa - var äter du middag?

sk-sthlm

Medlem
9 fall av 10 room service (har ätit mig igenom hela menyn på flera Hilton)... - resten av gångerna ute på restaurang med bok eller en gammal tidning från måndagens flygning...

Tycker att det tar onödigt mycket tid att gå runt och leta matställen, men det beror väl lite på hur mycket man har att göra på jobbet.
 

Helimike

Medlem
Det blir för det mesta hotellrestaurangen eller på flygplatsen eftersom jag ofta bor på flygplatshotell.

Jag funderade ett tag på att göra en app för att hitta middagssällskap, men andra idéer kom i vägen.
Kanske är någon annan programmeringskunnig som har lust. Ni kommer åtminstone få en användare. Jag tycker att det är tråkigt att äta ensam.
 
Eftersom jag alltid reser dagen förre tar jag alltid en promenad efter att ha checkat in på hotellet. Då hittar man många trevliga mysiga ställen som man går tillbaks till när det är dags för middag.
 

d99mlu

Medlem
Tycker att det tar onödigt mycket tid att gå runt och leta matställen, men det beror väl lite på hur mycket man har att göra på jobbet.
Det finns ju hjälpmedel. Mina ledstjärnor [pun intended] är i fallande ordning:

Guiden
chowhound.com
tripadvisor.com

Där kan man nästan alltid hitta något matnyttigt [intended igen!] :)
 

Najk

Medlem
Antingen på hotellet eller ut på restaurang.
Jag har inget emot att gå ut på en finare restaurang själv, men oftast när jag är själv blir det lite mer "cheap and cheerful"
 

Valley

Medlem
Börjat tänka om rejält när det gäller matvanor vid resande.
I princip ingen som helst skräpmat. Brukar leta i White Guide, höra med kollegor eller kika på dagstidningarnas tips om bra ställen.

Inga problem med att ta en omväg för att få bra mat.
 

Mr.A

Medlem
Unnar mig alltid en bättre måltid och en bättre flaska vin då jag har lyxen att äta själv... ibland roomservice men aldrig någonsin McD eller skräpmat. (förstår dock att de som reser i Sverige/Norge inte har mycket val ute i småstäderna)
 

Matsson

Medlem
Som 3- barnsfar och vana att i 20 år äta resterna från barnens tallrikar är det en höjdpunkt att få äta bra mat själv. 2-3 timmar på Gastropub i London med 1 kg dagstidningar är något att se fram emot:)
 
M

Monkey_Class

Guest
Levande silkesmaskar i salladen är inte helt ovanligt i vissa delar av Kina... Kul känsla i munnen.. - Not!
Själv blir det alltid pub/enklare ställe utan vit duk, gärna ngt lokalt... Förutom vissa återkommande destinationer där det är för bökigt/tråkigt/äcklig mat... Då blir det gärna buffen på clublevel som middag... Gratis är väl godast ;-)

Efter 10 år på resande fot i Kinas alla hörn så har jag passerat point of no return när det gäller mat. Jag skulle vara en dålig investering i Fear Factor när det kommer till mat - jag äter precis allt utan problem. Därav inte sagt att jag tycker det är gott.

Med rsik för att bli bannad igen men jag försökte dra igång en kvasifilisofisk disskusion med några kinavänner jag har om man kan anses vara homoseuell. om man käkar oxpenis (Ni som är från stockholm - tugga bult :))
De förstod inte vad jag menade :)
 
Toppen