Senaste nytt

Rerouting av BA057 7 juli - varför

Brandten

Medlem
Jag måste ju erkänna att jag är VÄLDIGT nyfiken på vad du jobbar med eller gjorde i Sydafrika bara över dagen och dessutom har så viktigt bagage!? Enda gången jag sett något sådant är på TV programmet Gränsbevakarma när kolombiaflygen landar. :) (vilket jag naturligtvis inte anklagar eller misstänker i detta fall)
 

agehall

Medlem
Jag måste ju erkänna att jag är VÄLDIGT nyfiken på vad du jobbar med eller gjorde i Sydafrika bara över dagen och dessutom har så viktigt bagage!? Enda gången jag sett något sådant är på TV programmet Gränsbevakarma när kolombiaflygen landar. :) (vilket jag naturligtvis inte anklagar eller misstänker i detta fall)

Jag tror inte @Kricka vill berätta offentligt vad han gör. Men vi kan väl säga som så att indirekt jobbar han åt både dig och mig...
 

Brandten

Medlem
Nej misstänkte det och respekterar naturligtvis det. Väldigt fascinerad bara över alla olika jobb ni har här på forumet. :)
 

rvarttinen

Medlem
Yes, bagagen scannas när de läggs i containern och dyker de inte upp på
datorn så är det nog inte lastat..
Japp - själv brukar jag fråga vid gate om de har koll på ens bagage. Oftast är det redan lastat eller på väg. Någon gång har de i och med frågan uppmärksammat att bagaget inte var där det skulle och ringt samtal ... sedan har det blivit lastat.

På senaste resan, från New Orleans, så visade det sig att det även går bra att fråga någon ur besättningen ombord, så kollar de åt en (i gate). Visade sig att de inte hade koll på en av våra väskor. Löste sig inte, så jag såg framemot att få göra en liten 'claim' på Arlanda - när vi kom fram så var just den väskan en av de första att dyka up på bandet (dessutom var vårat bagage prio-taggat).
 
Toppen