Senaste nytt

Reparera resväska från Samsonite

HenrikAI

Medlem
Instämmer, riktigt bra service och den verkar även gälla deras American Tourister-väskor. Har en väska där ett av hjulen gick sönder.. ett snabb mail till dem och drygt en vecka senare så fick jag två nya hjul på posten. Jag skrev lite vagt att väskan köptes "för ett par år sedan" och fick inga frågor om kvitto eller liknande.
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
Jag har en Samsonite Lite-Shock som jag köpte i USA förra året, inga kvitton eller garantisedlar kvar. Nu har en av de två gummidelarna lossnat (jag vet inte vad reservdelen heter men det är de som håller de två skalen samman och förhindrar en att dra dragkedjan hela vägen runt). Jag kontaktade Service Center och de sa att man måste ha kvar kvittot för att kunna åberopa garantin. Jag trodde att det skulle räcka med ProductID som finns i väskan men icke. :(

@Direktorn, hur lyckades du? Jag ringde men det kanske är bättre att maila eller HUACA?
Ett tips är att lägga garantisedel och kvitto i fodret på väskan, så att du alltid har det med dig på resan. De flesta Samsoniteväskorna har en dragkedja eller liknande för att nå insidan på fodret.
 
Toppen