Senaste nytt

Rekordhög kabinfaktor och 302 000 fler passagerare

agehall

Medlem
Tjena Helge, Tycker du att SAS passar in i alliansen som ett premium bolag med premium klass och levererar samma service som övriga. VV svara inte som en politiker utan som en premium resenär trots budorden.

Det är klart att SAS och Singapore Airlines spelar i lite olika ligor, men det är liksom lite olika förutsättningar. Underlaget för premiumpassagerare är ganska tunt i norden och inom EU är nog främsta anledningen till att bolagen har business att de ska ha feeders till sina longhauls och för passagerare är främsta anledningen att få flexibilitet i sin biljett.

SAS uppfyller båda med sitt Plus-koncept.

Med ditt resonemang så suger alla flygbolag eftersom ingen kör F intra-EU. Du får nog argumentera lite bättre än så för din sak om du vill komma någonvart här. Just nu spyr du bara ur dig emotionella anklagelser i halvt sammanhängande meningar. Det är tyvärr inte så konstruktivt.
 
Ändå flyger du SAS till ZRH och var det inte någon månad sedan du flög SAS till AGP också?
Om du inte tycker SAS levererar så är det enkelt att inte åka med dom.

Hur bra gick det för SAS när de skulle matcha sig mot övriga bolag i europa som inte är LCC när Norwegian dök upp?
Norwegian tar deras marknadsandelar i Norden och Europa och är även på väg att ta en större del av marknadsandelarna på longhaul.
SAS ZRH har jag inte bokat ingick i Swiss bokningen till AGP svårt att göra något åt om man inte vill sitta i loungen många många timmar. ALC var direkt flight med kund som jag var tvungen att nyttja. Få alternativ om ens några. Norwegian kommer bli svåra att hantera för SAS och det löser man inte med lägre priser som Ryan.
 

agehall

Medlem
SAS ZRH har jag inte bokat ingick i Swiss bokningen till AGP svårt att göra något åt om man inte vill sitta i loungen många många timmar. ALC var direkt flight med kund som jag var tvungen att nyttja. Få alternativ om ens några. Norwegian kommer bli svåra att hantera för SAS och det löser man inte med lägre priser som Ryan.

Jag ställer mig frågande till om SAS platsar i alliansen. Jag får en sämre produkt än jag betalat för/och andra förväntats sig till ZRH. Övriga leggs sker med Swiss hela vägen tillbaks hem till ARN

Ordningsfråga - du vet att man kan multicitera va?
 

palmen

Moderator
SAS ZRH har jag inte bokat ingick i Swiss bokningen till AGP svårt att göra något åt om man inte vill sitta i loungen många många timmar. ALC var direkt flight med kund som jag var tvungen att nyttja. Få alternativ om ens några. Norwegian kommer bli svåra att hantera för SAS och det löser man inte med lägre priser som Ryan.

Det är ju precis vad du bokat i och med att du bokade LX codeshare där SAS utförde flygningen.
Du valde ju onekligen att flyga med SAS framför att sitta i loungen så det fanns onekligen alternativ.

95% av alla svenskar (och säkert nordbor) tittar enbart på priset när de bokar flygbiljetter, hur ska SAS få över dessa kunder med högre priser? Även om man erbjuder bättre produkt så är inte det något "vanliga Svensson" verkar bry sig om, de vill bara ha billigaste resan A till B och struntar i vad det kostar att ta sig till flygplats A och från flygplats B.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det här visar hur viktigt billigaste pris är för oss nordbord. Sen satsar SAS otroligt mycket på reklam och olika kampanjer senaste tiden. Det verkar gett utdelning. Nu är det bara att försöka tjäna lite pengar också, men ett första steg är att få folk att flyga, sen gå med i Eurobonus och på den vägen se förmånerna gentemot andra operatörer på den nordiska marknaden. Jag hoppas och tror det är möjligt :)
 

Valley

Medlem
Jag ställer mig frågande till om SAS platsar i alliansen. Jag får en sämre produkt än jag betalat för/och andra förväntats sig till ZRH. Övriga leggs sker med Swiss hela vägen tillbaks hem till ARN

En anledning till att jag inte vill åka SAS längre. Jag anser inte att det är värt pengarna. Och då ser jag till att jag inte hamnar i någon SAS-Skuta och blir irriterad på att jag fått betala för mycket i förhållande till levererad produkt.
Men vad som är värt vad torde variera väldigt från person till person.
 
Agehall
"SAS uppfyller båda med sitt Plus-koncept" Kan konstatera att det var länge sedan du flög med SAS C/plus vid olika tidpunkter, du har ingen aning vad som sker idag, för hade du det skulle du inte svara som du gör. SAS har fallit från 3 meters svikten rakt ner i botten på bassängen. Jag har åkt en enda gång med ett riktigt SAS C koncept. från CPH till Milano -98. Jag har inte pratat om F. Det känns som att alla som svarar är statstjänstemän eller jobbar på storbolag för ingen har fantasi nog eller ork nog att inse att SAS måste bli bättre med sin service. SAS kan börja med seat block. Widrove har seat block för C pax.
 
Toppen