Senaste nytt

Rekordhög kabinfaktor och 302 000 fler passagerare

NotRyan

Medlem
Du har så rätt så rätt, men; övriga bolag inom alliansen gör face lift i Business, menar du att dom har fått fnatt.

Lufthansa kör alla sina flighter FRA/MUC - destination, SAS kör alla sina flighter ARN/CPH/OSL(GOT) - destination. Hur ser marknaden ut för Business från FRA jämfört med ex. vis ARN ?
 

Dr. Miles

Expert
Du har så rätt så rätt, men; övriga bolag inom alliansen gör face lift i Business, menar du att dom har fått fnatt.

Du kan inte glömma en viktig del när det gäller flygbolaget, var den ligger och flyger till/från.
Du inser nog direkt att jämföra städer som London, Frankfurt, Zürich mot Köpenhamn, Stockholm, Oslo är helt fel. SAS kommer inte att få så många kunder som är beredda att betala för premiumkabiner som hos t ex British Airways, Lufthansa och SWISS.

Kort och gott, du jämför en färsk äpple och en halvrutten hallon. Det är inte rättvis jämförelse från början.
Som andra har redan skrivit, det finns andra flygbolag som passar bättre för ditt behov, varför fortsätter du att flyga med SAS?
 
Palmen
Yes det är Swiss som är ansvarig, men jag tror att Swiss liksom någon annan utomstående som bokar samma flight som mig tror att dom får något annat. SAS ska bara matcha sig mot reguljär bolag allt annat är magplask och förödande och ett skitdålig jobb av företagsledning. Efterfrågan är något man skapar inte sitter på parkbänken och undrar varför inga bokar Business.
 

Valley

Medlem
Martin kan du utveckla "rätt stor skillnad i totalupplevelse " jag tror du står ensam. Gäller möjligtvis i jämförelse med Ryan. Jag tror att dom allra flesta här som inte har SAS avtal (företag )åker med andra bolag i Europa som har bra Plus/C class.

Stämmer för min del. Men numer är jag ju en väldigt o-frekvent resenär. Men jag har senaste åren helt och hållet valt bort SAS. Oavsett vilken prisnivå man haft.
 

agehall

Medlem
Thomas Björklund - Ta då upp det med Swiss. Om du tycker de sålt dig en undermålig produkt som LX-codeshare så är det Swiss du ska gnälla på. Inte SAS. Jag har inget emot att gnälla på SAS, RyanAir, Norwegian, BA, eller vilket bolag som helst, men de ska förtjäna det. I det här fallet så är det allmänt känt hur SAS premiumprodukt ser ut intra-EU och det är också, iaf här, ganska välkänt att man ska undvika codeshare...
 
Du kan inte glömma en viktig del när det gäller flygbolaget, var den ligger och flyger till/från.
Du inser nog direkt att jämföra städer som London, Frankfurt, Zürich mot Köpenhamn, Stockholm, Oslo är helt fel. SAS kommer inte att få så många kunder som är beredda att betala för premiumkabiner som hos t ex British Airways, Lufthansa och SWISS.

Kort och gott, du jämför en färsk äpple och en halvrutten hallon. Det är inte rättvis jämförelse från början.
Som andra har redan skrivit, det finns andra flygbolag som passar bättre för ditt behov, varför fortsätter du att flyga med SAS?
Jag flyger bara SAS inom Norden, i övrigt gör jag som 90% av premium pax annat bolag i Europa.
 
Thomas Björklund - Ta då upp det med Swiss. Om du tycker de sålt dig en undermålig produkt som LX-codeshare så är det Swiss du ska gnälla på. Inte SAS. Jag har inget emot att gnälla på SAS, RyanAir, Norwegian, BA, eller vilket bolag som helst, men de ska förtjäna det. I det här fallet så är det allmänt känt hur SAS premiumprodukt ser ut intra-EU och det är också, iaf här, ganska välkänt att man ska undvika codeshare...
Tjena Helge, Tycker du att SAS passar in i alliansen som ett premium bolag med premium klass och levererar samma service som övriga. VV svara inte som en politiker utan som en premium resenär trots budorden.
 

Dr. Miles

Expert
Tjena Helge, Tycker du att SAS passar in i alliansen som ett premium bolag med premium klass och levererar samma service som övriga. VV svara inte som en politiker utan som en premium resenär trots budorden.

Det är inte du eller jag som bestämmer vilket flygbolag passar in i en viss flygbolagsallians så det är en helt onödigt diskussion.
Det är enkelt, om ett flygbolag passar inte för din smak, flyg inte med dem då.
 

palmen

Moderator
Jag flyger bara SAS inom Norden, i övrigt gör jag som 90% av premium pax annat bolag i Europa.

Ändå flyger du SAS till ZRH och var det inte någon månad sedan du flög SAS till AGP också?
Om du inte tycker SAS levererar så är det enkelt att inte åka med dom.

Hur bra gick det för SAS när de skulle matcha sig mot övriga bolag i europa som inte är LCC när Norwegian dök upp?
Norwegian tar deras marknadsandelar i Norden och Europa och är även på väg att ta en större del av marknadsandelarna på longhaul.
 

twiggs

Medlem
SAS urholkade Business allt mer när Economy Extra kom in i bilden. Dessutom var Economy Extra allt för likt Business i konceptet, det var snarare Business Light. Och så var nog Business (även Extra) alltför dyrt för att gemene man i allmänhet skulle nyttja det som någon slags uppgradering vid en semesterresa, långt ifrån några Plus-priser.

Jag verkligen om det inte finns marknad för C-klass mellan exempelvis ARN/CPH/OSL–FRA/MUC/ZRH/BRU/LHR och givetvis vissa andra destinationer utan att dessa behöver nämnas. Att denna sedan inte tar upp mer än 1-2 rader spelar väl inte så stor roll, erbjud den ändå! Se på Brussels Airlines, som ett exempel.
 
Toppen