Senaste nytt

Rekommendation på Hiltonhotell i Orland

JohanE

Medlem
Hej!

Tänkte sticka till Florida i slutet av oktober när det är lov i skolan med båda sönerna på 9 år samt hustrun. Tanken är att stanna i fyra-fem nätter. Vilket hotell ska vi välja med poäng? Jag har cirka 750K poäng men vill helst inte spendera alla. Jag hoppas lite på uppgradering i egenskap av Diamond.

Några förslag?

Tack på förhand.
 

taxvalp

Medlem
Det är ju generellt låga poängpriser så låt läget avgöra. Jag har bott på Hilton Orlando (trist) samt Doubletree vid Seaworld (sådär) och blev ej överväldigad men för 40k poäng per natt känns DT ok. Som vanligt i USA är uppgradering inget att räkna med.
 

Gerad88

Medlem
Bodde på Hilton Orlando bonnet creek, helt okej hotell. Bra shuttle till Disney world och magic hour tillgång.

Väldigt bra steak house på Waldorf bredvid Hilton.
 

Berglund

Medlem
Ska du bo ”fyra-fem nätter” för poäng så hade jag starkt övervägt att boka fem nätter eftersom den femte poängnatten i rad på samma hotell är gratis. Du betalar alltså poängpriset för de första fyra nätterna och får den femte natten helt gratis. Inga resort fees eller andra skatter tillkommer om du bara bokar för poäng.
 

JohanE

Medlem
Ska du bo ”fyra-fem nätter” för poäng så hade jag starkt övervägt att boka fem nätter eftersom den femte poängnatten i rad på samma hotell är gratis. Du betalar alltså poängpriset för de första fyra nätterna och får den femte natten helt gratis. Inga resort fees eller andra skatter tillkommer om du bara bokar för poäng.

Japp, men då kan vi inte flyga business t o r med SAS om det vill sig illa. Brukar boka fem nätter i stöten normalt.
 
Bodde för några år sedan på Hilton Orlando. Ett vanligt Hilton men med stort poolområde, tror tom barnen hade roligare där än Disneyworld.
 

GOTBound

Medlem
Hilton Grand Vacations Tuscany Village, men där får vi HHG och HHD ingen frukost, å andra sidan bor man i en ”lägenhet”.

Annars är Bonnet Creek det enda anständiga Hilton hotellet i Orlando området om du inte vill bo Embassy Suites eller HGV.

EDIT: Glömde skriva att Hilton/Double Tree i Orlando området är allt för ofta bokstavstrogna när det gäller frukost förmånen, jag tycker det gäller för stora delar av Florida bortsett från Västkusten. Därav är det ibland bättre att bo på Embassy Suites när hela familjen reser.

EK
 
Last edited:
Toppen