Senaste nytt

Rekommendation på bra hotell i Las Vegas

Homer

Medlem
Om man är en medveten resenär så betalar man inte för hotell i Las Vegas,
dessutom ser man till att fixa status med de olika lojalitetsprogremmen så att man har tillgång till loungerna.
 

Gnopps

Medlem
Jag bodde på Palazzo sist, vad jag förstått är det i princip samma som Encore. Alla rum är större eller mindre sviter. För mig var hotellet för mycket, hade hellre haft det lite mer nedtonat men då jag betalade USD 100 var det väl värt pengarna.
 

cbroxe

Medlem
Tack alla för er hjälp!
Det blev en natt på Palazzo, en på The Venetian samt en natt på ARIA. Jag bokade via Priceline, tack vare denna fantastiska sida "businessclass.se". Det fungerade mycket bra. Jag bokade även en natt i LA (Westwood) via samma site.

Kommande flygningar:

ARN-ORD C
ORD-LAS Y+
LAS-ORD F
ORD-ARN C
 

Gnopps

Medlem
En hel del hotell har hittat på denna obligatoriska "resort fee" där internet, telefon, etc. ingår. Det är bara båg för att du inte ska förstå totalpriset när du bokar, ungefär som flygbolagens bränsletillägg.
 

EricT

Medlem
Encore är väldigt bra om du väljer bra rum!!! Mitt förstahandsval... Har varit i Vegas mer än 10 gånger och provat flera hotell. VÄlj absolut inte Area, trots att det är nytt. Rummen är OK, en bra kinesrestaurant + en bra sushi...men byggnaden känns sliten trots att den bara är 2 år. Var där för ett år sedan och tom stolarna/pallarna i barerna kändes "nedsuttna".... rakt igenom låg kvalitet.
 
Last edited:

JensE

Medlem
Encore är väldigt bra om du väljer bra rum!!! Mitt förstahandsval... Har varit i Vegas mer än 10 gånger och provat flera hotell. VÄlj absolut inte Area, trots att det är nytt. Rummen är OK, en bra kinesrestaurant + en bra sushi...men byggnaden känns sliten trots att den bara är 2 år. Var där för ett år sedan och tom stolarna/pallarna i barerna kändes "nedsuttna".... rakt igenom låg kvalitet.

Jag var där förra månaden fast bara en natt. Allt var superfräscht och kan inte anmärka på något.
Servicen var väldigt bra och jag kan verkligen inte klaga.
Lustigt hur 2 personer kan få helt olika uppfattningar om ett hotell :)
Men hotellet är sjukt stort så antigen missade jag det slitna men troligtvis så har dom fixat det.

Angående resort fee så har dom flesta hotell detta "bränsletillägg" :(
 

JacobGBG

Medlem
Tack alla för er hjälp!
Det blev en natt på Palazzo, en på The Venetian samt en natt på ARIA. Jag bokade via Priceline, tack vare denna fantastiska sida "businessclass.se". Det fungerade mycket bra. Jag bokade även en natt i LA (Westwood) via samma site.

Lite stressat med 3 vistelser uppdelat på lika många nätter tycker jag. Jag förstår att du vill upplvea så mycket som möjligt men dessa resorter är alla så gigantsika att ni kommer aldrig kunna testa allt på plats ändå.
 
Toppen