Senaste nytt

Registrerad adress hos American Express

Delayed

Medlem
Hej!

Jag flyttade för rätt länge sedan och trodde att detta med automatik skulle slå igenom hos Amex. Idag fick jag min 2-4-1 fysiskt i brevlådan och insåg att den skickats till min gamla adress. Kollade även fakturorna som också hade fel/inaktuell adress. Då jag hämtar mina fakturor elektroniskt hade jag aldrig tänkt på det.

Vill med detta inlägg bara tipsa folk som flyttat att det kan var värt att kolla att ni har korrekt adress registrerad hos Amex.
 

ssh9721

Medlem
Kan tillägga att det inte uppdateras senare heller, flyttade på dagen för ett år sen, var i kontakt med deras kundtjänst för nån vecka sen, då hade de fortfarande gamla adressen.
 

Senator

Moderator
Jag kan bekräfta att AMEX inte automatiskt kör mot folkbokföringsregistret. Däremot kan deras kundtjänst se folkbokföringen, också UK.
 

Delayed

Medlem
Jag kan bekräfta att AMEX inte automatiskt kör mot folkbokföringsregistret.
Ja det är ju ingen självklarhet att man ens vill att de ska ändra automatiskt men när nästan "alla" gör det är det lätt att man slarvar och missar de som inte gör det. Det var några år sedan jag sist såg ett flyttkort om man säger som så...
 

Senator

Moderator
Ja det är ju ingen självklarhet att man ens vill att de ska ändra automatiskt men när nästan "alla" gör det är det lätt att man slarvar och missar de som inte gör det. Det var några år sedan jag sist såg ett flyttkort om man säger som så...

Jag blev också lite överraskad senast jag var i kontakt med AMEX och skulle identifiera mig 3 månader efter senaste flytt och insåg att min adress var den gamla.
 

Valley

Medlem
Klart intressant. Fick mig att själv smyga upp sista räkningen. Jag har min nya adress. Kan inte påminna mig att jag anmält någon adressändring till
Amex.
 

samet

Medlem
Jag byte adress i höstas. När jag skulle identifiera mig med säkerhetsfrågorna hos Amex fick jag fel pga. felaktig adress.

Påtalade att jag flyttat, klick klick, ja, det ser vi... vad är din nya adress.

Så flyttar man behöver detta meddelas så uppdaterar de från folkbokföringen.
 
Toppen