Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Bamsefar, 21 Augusti 2012.

1. cantona

cantona Medlem

Vände mig till Luftfartverket, efter att ha fått nej från GOT, som hänvisade mig tillbaka till Landvetter. Skickade ett mail till både "info" som flygplatsdirektören för Landvetter som vd:n för Swedavia där jag undrade om jag skulle behöva kontakta samtliga bolag som trafikerar Landvetter (eftersom de inte har sådan sammanställning) samt om de var de dummaste människorna som driver en flygplats.

I dag kom en sammanställning från direktören för Landvetter med det som jag efterfrågade.

2. Tonton

Tonton Medlem

Det var ju inte direkt trevligt?

En sak att klaga och försöka få igenom saker - en annan att vara uttryckligen nedlåtande...

011430121 gillar detta.
  3. cantona

cantona Medlem

Fått nej tre gånger av någon som uppenbarligen ska veta vilka som trafikerar ens flygplats. Inkompetenta medarbetare får arbetsgivaren ta hand om. Uppenbarligen hade de den info som efterfrågades.

4. Pellebobba

Pellebobba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick precis besked om en ändrad flygtid från Köpenhamn till Krakow med SAS. Skulle åkt torsdagen den 24 september och hem söndagen den 27 september, denna resa blev flyttad till fredagen den 25 september och hem måndagen den 28 september, vilket inte funkar för oss.

Har man rätt till 250€ per person eller är det flygbiljetten man får ersättning för ? Eller kan de hävda extraordinära omständigheter när man flyttat flyget till en annan dag?

Tack på förhand.

5. Tonton

Tonton Medlem

inkompetent eller inte - man kan fortfarande hålla en trevlig ton.

ekf, Chrisse, henke12 och 7 andra gillar detta.
  6. cantona

cantona Medlem

Den tonen hade inte gett mig de underlag jag nu sitter på, eftersom det är vad de hävdade upprepade gånger, som kommer överbevisa SAS om att någon timme senare lyfte samma bolag som hävdar att Corona påverkade min avgång.

Moco gillar detta.
  7. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var nog CC i mailet som gav dig dina underlag och nu fick ledningen reda på att deras anställda inte gör sitt jobb och skickar dig de underlag du har rätt till.

Bra jobbat !

cantona, Skogi och Moco gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!