Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

agehall

Medlem
Med tanke på hur konsumentvänlig EU261/2004 är, så misstänker jag att om man är villig att dra ett ärende till tinget så lär man komma fram till att biljettpriset är det faktiska pris man betalat, möjligen minus de faktiska skatter och avgifter som debiteras utom flygbolagets kontroll - dvs de avgifter och skatter som tas ut av flygplatser man passerar. Jag har väldigt svårt att se att inte bränsletillägg skulle ses som en del av biljettpriset.
 

famhanssons

Medlem
Nu måste jag få ventilera samt höra om någon har någon ide hur man kan driva på ärenden.
Jag drabbades av SK964 HKG - ARN 3/9 och har skickat till ebretro.se där man från Guldsupporten för höra att de har handläggningstid på 6 VECKOR!?! Dessutom har jag ärende hos Claim som nu kommer upp till 3 veckor och där jag vet att kollegor här från forumet har fått besked från samma flight för över en vecka sen. Hur brukar ni göra för att eskalera? Jag har varit i kontakt med Guldsupport men svaret var "go dag yxskaft"....
 

agehall

Medlem
Varför ska du eskalera? Låt det hela ha sin gång. Min erfarenhet är att det kan ta evigheter innan man får första svaret men när de väl börjar behandla ärenden går det fort.
 

famhanssons

Medlem
ok, jag fattar. Otålighet leder ingenstans.......Vill få in poängen och är extremt nyfiken om mina argument, mot all förmodan, skulle leda till ersättning enligt EU261/2004 som jag vet andra har fått avslag på.
 

palmen

Moderator
Nu måste jag få ventilera samt höra om någon har någon ide hur man kan driva på ärenden.
Jag drabbades av SK964 HKG - ARN 3/9 och har skickat till ebretro.se där man från Guldsupporten för höra att de har handläggningstid på 6 VECKOR!?! Dessutom har jag ärende hos Claim som nu kommer upp till 3 veckor och där jag vet att kollegor här från forumet har fått besked från samma flight för över en vecka sen. Hur brukar ni göra för att eskalera? Jag har varit i kontakt med Guldsupport men svaret var "go dag yxskaft"....
Ebretro handlägger väl inte 261/2004 ärenden, eller är det avsaknad om poäng du har skickat dit?
Fungerar inte att eskalera, det får helt enkelt ta den tid det tar oavsett om man vill det eller ej. Jag fick mitt ärende fixat hos ebretro när poäng var felaktiga inom 1 vecka (är diamond).
 
Toppen