Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

jumbooze

Medlem
Nu har jag iaf daskat de med paragraf 10 igen! Samtidigt som jag tackade för att de bekräftade att jag var berättigad ersättning så att den punkten är slutdiskuterad om jag behöver ta ärendet till den tyska NEB'en (LBA).

Hmm, det bet inte alls, bara ett goddag yxskaftsvar, nä nu blir det att skicka det till myndigheterna dvs NEB i Tyskland (LBA).
 

jumbooze

Medlem
Hmm, nu har jag fått ett inledande svar på mitt brev till LBA i Tyskland. De bekräftar att de mottagit mitt brev.
Undrar lite hur man ska tolka detta, kommer man få ett utlåtande som typ ARN ger för att gå tillbaka till Asiana med eller kommer man behöva driva ärendet till domstol direkt, hur tolkar ni svaret?
Jag hoppades ju på att de skulle komma med en "rekommendation", som de inte kan driva i domstol men ändå något som jag kan "stå på" för att driva det vidare.

"The Luftfahrt-Bundesamt acts as the German complaint and enforcement body according to Regulation (EC) No 261/2004, but only within the scope of administrative supervision according to trade law. That means in order to enforce and comply with the regulations, the Luftfahrt -Bundesamt investigates the issue and has the possibility of imposing administrative fines against air carriers according to the law of administrative offences. The aim is to prevent infringements in the future.

For your civil claims according to the Regulation (EC) No 261/2004 we must inform you that we are not in a position to enforce your possible claims legally. You can only assert your claims according to the procedures provided for in the respective applicable law."
 

emiland

Medlem
Det måste svida att författa den där texten.
The Luftfahrt-Bundesamt acts as the German complaint and enforcement body according to Regulation (EC) No 261/2004, but only within the scope of administrative supervision according to trade law. That means in order to enforce and comply with the regulations, the Luftfahrt -Bundesamt investigates the issue and has the possibility of imposing administrative fines against air carriers according to the law of administrative offences. The aim is to prevent infringements in the future.

For your civil claims according to the Regulation (EC) No 261/2004 we must inform you that we are not in a position to enforce your possible claims legally. You can only assert your claims according to the procedures provided for in the respective applicable law."

Så vad de gör är att de kan utdöma böter till flygbolaget men inte ett jota för dig som kund? Underbart.
 

jumbooze

Medlem
Min stora fråga är ju om de kommer på något sätt uttala sig om vad de anser jag har rätt till.
Det jag krävde (cash) eller flygbolagets linje (miles).

Eller om man måste direkt ta det till domstol. Min förhoppning var ju att de skulle komma med en rekommendation iaf så man fick något nytt dvs. en tolkning av reglerna. Annars är de ju sämre än ARN.
 

jumbooze

Medlem
Hmmm...
Nej, de är inte en ARN.

The Federal Ministry of Transport, Building and Housing designated the Luftfahrt-Bundesamt (LBA) to be the authority responsible for the enforcement of Regulation (EC) No 261/2004 in Germany. Under this task the LBA analyses on the basis of the complaints the individual air carriers’ policies and causes the air carriers to eliminate systematic infringements of the EC Regulation. If necessary, sanctions will be imposed consisting of fines. The aim is to ensure proper implementation of the consumer protection regulation according to EC law in Germany and to reduce the causes for passenger complaints.

Your private claims (compensation and refund of costs) against the air carrier must be enforced as before according to the procedure provided for under German law. If you want to be supported in these private claims we suggest to get in contact with a consumer protection agency or a solicitor.
 

jumbooze

Medlem
Här hittade jag lite info på nätet om hur en NEB (National Enforcement Body) jobbar:

General complaint handling procedure
1. Acknowledgement of receipt within 2 weeks and first analysis/filtering.
2. Assessment whether similar complaints were received on that particular case.
3. Case submission to the airline requiring reply within 6 weeks from the date of receipt. If no reply is
received from the airline, send a reminder to the airline adding an additional delay of 2 weeks (NEB to
update the passenger).
4.1. In case of an airline reply: assessment on the basis of evidence received by all parties, followed by
independent ruling communicated to complainant and airline.
4.2. In case of no reply: assessment and action on the basis of the passenger complaint.
5. Internal NEB examination of possible repetitive incidents with particular airline.
6. In cases of extraordinary circumstances:
6.1. If information provided by airlines is of a coherent and detailed character, NEB are left with a
margin of flexibility and can apply a system of random checks, respecting the principle of
proportionality.
6.2. If information is only provided in a generalised manner not allowing NEB to draw sound
judgements, each incident has to be followed up on individual case-by-case assessment requesting
for example, as matter of proof, logbooks, incident reports, maintenance manuals etc.
7. Registration in local database.
8. Complaint handling procedure to take a maximum of:
· 3 - 4 months for clear cases;
· 6 months for complex cases;
· longer than 6 months for cases that are involving legal proceedings.

Just nu har jag ju hamnat på steg 1 i processen, när jag är klar igenom denna process så blir det en ny tråd med rapport
 
Last edited:

seat56f

Medlem
Från dagens artikel om Norwegians Dreamlinerkaos (Fortsatt flygkaos för Norwegian | Resa | Aftonbladet)

Tidigt i morse upptäckte ett antal passagerare, som skulle med sena anslutningsflyg, att maxgränsen på 1000 kronor för ett hotellrum inte räckte någonstans alls, delvis på grund av Obamas Sverigebesök.Många stannade därför kvar på flygplatsen, eller försökte hålla sig vakna ytterligare några timmar.

– Det är taket, vi följer regelverket enligt EU.

Finns det ett maxbelopp för hotellrum enl EU261?
 

jumbooze

Medlem
Jag har inte sett något om krav på standard eller pris bara ATT hotell ska erbjudas men man kan ju alltid lusläsa igen, jag har fokuserat på downgrade-regler på senaste tiden
 
Toppen