Senaste nytt

Reflektioner från Swiss nya flaggskepp: B777-300ER

Brandten

Medlem
Nu är det ju redan bokat och klart men rad 5 är bra och blev inte alls störd av toaletter på nattflyget. Har testat både att fika+sova på Swiss nattflyg och fika+fika hela natten och det gick hur bra som helst. :)

Däremot var jag riktigt nervös att tjejen i 5A som jag satt bredvid skulle upp och springa för det är TRÅNGT där när det väl gäller... Men hon däckade i Hong Kong och vaknade vid frukostserveringen typ. Hade jag bokat natt igen hade jag tagit D+G för att undvika detta.
 

i6niol

Medlem
Igår bokade jag en resa till Spanien sista semesterveckan i augusti. Blev positivt överraskad när jag insåg att Swiss flyger med 777-300ER på hemresan från PMI-ZHR. Det fanns ganska många platser att välja mellan (dock ej i First så jag gissar att dessa är vigda åt statuspassagerare i Miles & More). Eftersom vi är två som reser tog vi plats 5A+5B i lilla kabinen. Det är ju en kort flight så det spelar inte så stor roll men det är såklart ändå kul att få uppleva Swiss businesssäte. :)
upload_2021-7-5_11-6-35.png
 

Attachments

  • upload_2021-7-5_11-0-1.png
    upload_2021-7-5_11-0-1.png
    32,2 KB · Visningar: 84

Alf

Medlem
Igår bokade jag en resa till Spanien sista semesterveckan i augusti. Blev positivt överraskad när jag insåg att Swiss flyger med 777-300ER på hemresan från PMI-ZHR. Det fanns ganska många platser att välja mellan (dock ej i First så jag gissar att dessa är vigda åt statuspassagerare i Miles & More). Eftersom vi är två som reser tog vi plats 5A+5B i lilla kabinen. Det är ju en kort flight så det spelar inte så stor roll men det är såklart ändå kul att få uppleva Swiss businesssäte. :)
Visa bifogad bild 119598
Grattis!
Varför kan man inte få något liknande till LPA? Jag håller på som en idiot att kontakta SAS för att få en smula bättre komfort i Plus genom att försöka köpa loss mittstolen men ingen av deras agenter är tillräckligt kompetent för att kunna lösa detta.
 

Alf

Medlem
@Alf

Det finns inga platser med Lufthansa i business?

Då är mittsätet blockat vart fall :)
Har inte kollat LH, jag är inte så förtjust i deras business när det gäller service. Hellre Swiss eller Austrian.

Jag har också en skvätt poäng på mitt AA konto och jag var då inne på Finnair men dom verkar inte ha någon business alls till LPA.
 
Toppen