Senaste nytt

Recognition på Lufthansa som EuroBonus Diamond

Vax

Medlem
Hej alla.


Sista tiden har det blivit en aningen mer LH i Europa än vanligt.

Det som har hänta på de sista 8 flygningarna är att jag har fått en egen trea i business, just nu är det två stolar kvar lediga i business och det har sett ut ungefär likadant ut på de andra flygen.

Har man någon form av seat block om möjligt även på de tredje sätet?

Det som också har hänt nu på 5 av de 7 sista flygen är att det vid serveringen har hälsats välkommen med namn. Det har skett till mig och någon mer i kabinen.

Har aldrig råkat ut för det innan även om jag har haft ganska många flygningar med LH. Någon som vet om även lufthansa försöker skärpa sin recognition?

Vax
 

Senator

Moderator
Det har ingenting med EBD att göra men ditt Star Gold. Lufthansa ser inte skillnad på EBG, EBD och EBP. Om du tittar lite extra så har purser och de som jobbar i business en liten kopia av manifestet där passagerna listas
HON
SEN
Star Gold

Namn och titel står. Jag tilltalas alltid som Herr eller Mr Senator ombord Lufthansa. Ganska vanlig praxis för Business och status.

De viktigare frågorna är:
Ätlig eller oätligt mat?
Gardingate, ja eller nej?

 

Nilann

Medlem
Hej alla.


Sista tiden har det blivit en aningen mer LH i Europa än vanligt.

Det som har hänta på de sista 8 flygningarna är att jag har fått en egen trea i business, just nu är det två stolar kvar lediga i business och det har sett ut ungefär likadant ut på de andra flygen.

Har man någon form av seat block om möjligt även på de tredje sätet?

Det som också har hänt nu på 5 av de 7 sista flygen är att det vid serveringen har hälsats välkommen med namn. Det har skett till mig och någon mer i kabinen.

Har aldrig råkat ut för det innan även om jag har haft ganska många flygningar med LH. Någon som vet om även lufthansa försöker skärpa sin recognition?

Vax

Är EBG och åker Business med Lufthansagruppen i Europa ca en gång per månad. Jag har blivit hälsad välkommen med namn många gånger och totalt en positiv känsla. Detta har jag aldrig upplevt med SAS i Europa, inte ens som EBD.
 

Vax

Medlem
Det har ingenting med EBD att göra men ditt Star Gold. Lufthansa ser inte skillnad på EBG, EBD och EBP. Om du tittar lite extra så har purser och de som jobbar i business en liten kopia av manifestet där passagerna listas
HON
SEN
Star Gold

Namn och titel står. Jag tilltalas alltid som Herr eller Mr Senator ombord Lufthansa. Ganska vanlig praxis för Business och status.

De viktigare frågorna är:
Ätlig eller oätligt mat?
Gardingate, ja eller nej?

Bara det att jag inte varit med om det tidigare i samma omfattning.

Jaja maten en mycket god räksallad. Men de ursäkta sig för att servicen knappt kunde genomföras pga att vi mest flög genom jetströmmen. Gardinen var nog mest uppe men skylten för säkerhetsbältet var tänd ca 80% av flygtiden... Så inget spring alls
 
Toppen