Senaste nytt

Recension utav 8 lounger på Bangkok flygplats (Star Alliance och Priority Pass)

Snackade med bartendern här i Silverkris...
Ikväll är hans sista arbetspass innan han tar en månads semester och fortsätter på nya äventyr och projekt.
Han har kontrakt på 6 månader för att utbilda de andra bartendrarna, skapa signaturdrinkar samt driva baren.

Riktigt trevlig bartender som önskade att få länken till denna tråden när jag berättade att flera har besökt loungen och baren sedan de öppnade och delat med oss utav våra besök så jag fick hans mailadress. :)

Strax en snabbvisit till Eva Air.

Trevlig afton från Suvarnabhumi!

Visa bifogad bild 66923

Visa bifogad bild 66924
Tråkigt att han försvinner.
Tänkte mig en trevlig pratstund med honom den 20/9 innan boarding till Frankfurt.
 

squeezen

Medlem
När det gäller SilverKris lounger i Singapore, ja. På andra flygplatser är det inga problem.
Betyder detta att det är "partners I C" eller Partners med Guld /diamant? JA gåker själv på måndag 13/11 och har Diamant men flyger med Thai I Eco till KL. Kan jag anta komma in I SQ loungen, eller det får bli EVA?
 

squeezen

Medlem
IMG_0305.JPG
IMG_0305.JPG
IMG_0306.JPG
IMG_0308.JPG
IMG_0309.JPG
IMG_0310.JPG
IMG_0311.JPG
IMG_0312.JPG
IMG_0313.JPG
IMG_0314.JPG
IMG_0315.JPG
IMG_0316.JPG
IMG_0317.JPG
Testade Miracle First class lounge, konstigt att den och Miracle business har exakt samma på entre vad jag kunde se (prio pass gäller iaf på båda).

Måste sig att det var en helt ok lounge, i synnerhet med tanke på prio pass access, vilket leder till lågt ställde förväntningar normalt.

Jag hade hela tiden siktet inställt på Singapore lungen, där jag sitter nu då den rekomenderats här på forumet. Käket är väl snäppet bättre i singaporeloungen och bar med bartender är ju alltid trevligt. Annars tycker jag ändå miracle var bra. Väääldigt tom dock. Kanske för att när man kommer ner för trappan mellan D4/5 så kommer direkt deras business lounge, kanske går alla in där..?

Stort, ljust och fräscht helt ok utbud på det mesta. Sjyssta duschrum också!
 

adl.sthlm

Medlem
Åker till Bangkok nu i Januari, är det fortfarande Oman Air loungen som är det bästa alternativet för oss med Priority Pass?
 

Joakim

Medlem
Ja det ska det nog vara fortfarande.
Om du har fria besök och tid kan ett besök i Air France/KLM också vara trevligt, har för mig att dom ligger nära varandra.
 

adl.sthlm

Medlem
Tack Joakim!

Yes jag har fria besök, så om vi hinner får det bli ett besök i Air France/KLM loungen också.

Ja det ska det nog vara fortfarande.
Om du har fria besök och tid kan ett besök i Air France/KLM också vara trevligt, har för mig att dom ligger nära varandra.
 

Hafermann

Medlem
Visa bifogad bild 68973 Visa bifogad bild 68973 Visa bifogad bild 68974 Visa bifogad bild 68975 Visa bifogad bild 68976 Visa bifogad bild 68977 Visa bifogad bild 68978 Visa bifogad bild 68979 Visa bifogad bild 68980 Visa bifogad bild 68981 Visa bifogad bild 68982 Visa bifogad bild 68983 Visa bifogad bild 68984 Testade Miracle First class lounge, konstigt att den och Miracle business har exakt samma på entre vad jag kunde se (prio pass gäller iaf på båda).

Måste sig att det var en helt ok lounge, i synnerhet med tanke på prio pass access, vilket leder till lågt ställde förväntningar normalt.

Jag hade hela tiden siktet inställt på Singapore lungen, där jag sitter nu då den rekomenderats här på forumet. Käket är väl snäppet bättre i singaporeloungen och bar med bartender är ju alltid trevligt. Annars tycker jag ändå miracle var bra. Väääldigt tom dock. Kanske för att när man kommer ner för trappan mellan D4/5 så kommer direkt deras business lounge, kanske går alla in där..?

Stort, ljust och fräscht helt ok utbud på det mesta. Sjyssta duschrum också!
Var exakt ligger denna? Jag besökte i höstas Miracles andra First class, som också är Korean Air First lounge. Men av dina bilder att döma är den du besökt fräschare och trevligare.
 
Toppen