Senaste nytt

Recension: Lufthansa First Class vs. Swiss First Class

CJR

Medlem
Fin jämförelse. Håller med om det du skriver även om jag aldrig testat badankorna då FCT står kvar på att göra-listan.
 

Senator

Moderator
Det är märkligt att Swiss first ger 200% och LH first 300 % till eurobonus...

Två olika flygbolag inom samma koncern, men som drivs autonomt med egna resultaträkningar. Swiss helt enkelt är inte villig att betala mer via det bilaterala avtal som finns verkar fallet vara.

Tillbaka till @Kevinator mycket fina sammanställning. Den stämmer mycket väl med min erfarenhet, kanske lite för högt betyg för Lufthansas mat ombord ;) Tycker alltid det är svårt att dra för stora slutsatser när "sample size = 1" men det blir samma slutsats för mig.

Flyger Swiss F på lördag med en B77W. Det blir bara andra gången, och förra gången var det ett kort nattflyg från Montreal där jag sov nästan hela vägen. "Tyvärr" blir det Lufthansa hem, men den enkla anledningen var tidtabellen. På sommaren finns LH433 från ORD som avgår 22.45. Då hinner vi med en heldag i Austin innan hemresa.

Tack som tog dig tid att skriva så detaljerat.
 

Taggen

Medlem
Tack för sammanställningen och rapportering. Ser att din upplevelse av LH first var likartad med min senaste resa. Framförallt den mediokra maten. Om badankorna var obalanserade kanske SWISS skulle leverera några Schweiziska precisionsankor. Jag får hitta något sätt att boka SWISS i first och jämföra.
 

Climber

Medlem
Väldigt informativ recension! Finns det någon möjlighet att flyga LX First med Eurobonus-poäng i dagsläget eller är det fortfarande omöjligt?
 

Canadien

Medlem
Väldigt informativ recension! Finns det någon möjlighet att flyga LX First med Eurobonus-poäng i dagsläget eller är det fortfarande omöjligt?
Det står på SAS sida för uppgraderingar med Eurobonuspoäng att det är möjligt att uppgradera från Business till First med poäng men då måste man ha en dyr grundbiljett som nog kostar lika mycket som att köpa en First redan från början. Dessutom behöver awardplatser finnas i O-klass för att en sådan uppgradering ska gå att genomföra.
 

Climber

Medlem
Det står på SAS sida för uppgraderingar med Eurobonuspoäng att det är möjligt att uppgradera från Business till First med poäng men då måste man ha en dyr grundbiljett som nog kostar lika mycket som att köpa en First redan från början. Dessutom behöver awardplatser finnas i O-klass för att en sådan uppgradering ska gå att genomföra.

OK. Så teoretiskt sett kan man uppgradera. Men som jag förstår det släpper inte Swiss award biljetter i F till Star Alliance-partners.
 
Toppen