Senaste nytt

Recension: La Valette Club Lounge, Malta

mry

Medlem
Jag sitter i loungen nu. Jag flyger ekonomi med Lufthansa. Men tack vare guldkortet fick jag en inbjudan och fick dessutom ta med mig min vän som gäst. Även om loungevärdinnan släppte in oss men behövde ringa till incheckningen och dubbelkolla det. En recension av loungen kommer nog senare i veckan.

Som jag fattat det, när man flyger Lufthansa så gäller *A reglerna för tillträde. Fick ni inte en inbjudan vid incheckningen som vi fick?
 

OnlyAFool

Medlem
Som jag fattat det, när man flyger Lufthansa så gäller *A reglerna för tillträde. Fick ni inte en inbjudan vid incheckningen som vi fick?
Fick en inbjudan vid incehckningen och där markerade de på min väns boardingkort att hon fick gå in som min gäst. Men loungevärdinnan var osäker på om det gällde. Det ville hon kolla. Så hon släppte in oss och återkom sedan med att det var helt okey.
 

OnlyAFool

Medlem
Tillgång till Loungen:
Fick tillgång till Loungen med *G kort när jag åkte med Lufthansa i Ekonomi. Fick även ta med en gäst in. Fick inbjudan till Loungen när jag checkad in väskan. Samtidigt som jag fick inbjudan frågade jag tjejen i incheckningen om man fick ta med en gäst in och det var okey. Dock behövde hon min kompis boarding card som hon skrev några siffror på. Med inbjudan till Loungen fick man dessutom gå i fast track igenom securityn. Dock var det ingen kö, men bra att veta ifall man skulle ha lite bråttom.

Vad finns i loungen:
När jag besökte loungen en tisdag kl10 LT så var det en hel del människor i loungen. Främst skandinaver som åkte med SAS. När sedan SAS kärran skulle gå ca 45 minuter förre Lufthansa kärran jag skulle med, så avfolkades loungen nästan helt. Det finns snabbt trådlöst internet. Finns även några arbetsstationer direkt till vänster när du gått in i loungen. Tyckte mig även se en skrivare bland arbetsstationerna. Finns en del läderfåtöljer längst in till höger i loungen. Till dessa fanns även någon typ av surfplatta. Vet ej riktigt vilken, om någon typ av underhållning som fanns på dessa surfplattor. Det var rikligt med eluttag, både brittiska och "svenska". Fanns en del drycker att välja på samt en "disk" med bröd och något bakverk. Sedan runt kl 11. Byttes brödet ut mot lite mera matigt alternativ i form av pastasallad. Kaffemaskinen spottade ur sig godkänt kaffe. Så det gjorde att jag höll mig lugn i loungen :)
CAM00291[1].jpg
CAM00292[1].jpg


Tyvärr hade man utsikt över flygplatsens parkering.
CAM00298[1].jpg

Men de två höjdpunkterna från Loungen är dels den självspolande toaletten. Efter mycket funderande på hur jag skulle lyckas spola på toaletten så drog jag helt enkelt upp rumpan från sitsen och 5sekunder senare började toaletten spola. Detta prövade jag några gånger bara för att det var häftigt :p Så om någon mer var inne på toaletten måste de trott att någon mådde riktigt pyton.... ;)

Den andra höjdpunkten var det stora akvariet som de hade mitt i loungen. :)
CAM00299[1].jpg


(Layout och avsnittet under är saxat från @gdaily )
Värt att veta:
Lite svår att hitta till: Efter säkerhetskontrollen så går man upp en trappa och hamnar så i Tax-freeshoppen. Gå genast till höger, loungen ligger så att säga inne i/före Taxfreeshoppen.
 

Attachments

  • CAM00295[1].jpg
    CAM00295[1].jpg
    {memory} MB · Visningar: 215
Toppen