Senaste nytt

Rebilla Card

crown

Medlem
Även jag gjorde en ansökan. Tack för tips!

Hade aldrig hört talas om detta kort. Börjar bli väääldigt många kort här hemma. Jag anser att detta kort är bättre än Klarna, PFC, Norwegian, Revolut samt curve vid utlandsköp. Jag är ingen flitig kontantanvändare och oftast är jag utomlands på helger. Då slipper jag massa påslag vilket är toppen! PFC är väl närmast vad gäller valutapåslag men då går jag miste om cashback...

Hur resonerar ni?

Jo, samma sits här, många kort har det blivit. Jag kommer nog fortsätta med Revolut då jag varit galet nöjd samt att även Apple Pay finns. Men jag funderar på att fixa detta som ett extrakort iaf när mitt Revolut Metall går ut, ser inget riktigt värde i att förlänga Metall. Problemet med Rebilla är väl främst gränsen på 1000kr/vecka i uttag, kommer man till kortovänliga ställen så blir det svårt att få det att räcka. Men har man ett Revolut så får man ju ytterligare 2000kr.

Så min strategi blir nog att fortsätta med Revolut och växla i förväg där, men i de fallen växling ej är möjlig i förväg och det är helg så är ju detta kort högintressant. Får fundera lite, är egentligen extremt osugen på ytterligare ett kort. Samtidigt vågar jag inte lita på PFC då det strulat med bankomatuttag där.

Någon som hittat om det finns e-faktura för Rebilla? På hemsidan så nämns ju inte det.

Edit: Ansökte, kom på att det var bra att ha i Thailand där Revolut lägger på 1,5-2% valutapåslag oavsett vardag/helg.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: A87

Morgan

Medlem
Kan man välja kreditgräns själv eller får man 10-50 tkr baserat på kreditvärdighet? Jag tänkte nöja mig med 10 tkr, men tror jag skulle beviljas 50 tkr utan problem.
 

A87

Medlem
Kan man välja kreditgräns själv eller får man 10-50 tkr baserat på kreditvärdighet? Jag tänkte nöja mig med 10 tkr, men tror jag skulle beviljas 50 tkr utan problem.

Mna väljer tyvärr inte själv utan man får en kreditgräns baserat på kreditvärdighet. Fick själv 50k och mejlade in och bad om att få 20k istället. Dumt att detta kort förstör min kreditvärdighet.
 

Emsa

Medlem
Hej, jag är ny här och försöker greppa detta med startup/fintech-korten. Är poängen med att använda Rebilla/Revolut/Curve att få lägre avgifter i utlandet och sedan betala kortfakturan via Billhop/Betala för att få Eurobonuspoäng på sitt SAS-kort? Eller går det att få Eurobonuspoäng direkt hos dessa tjänster?
 

Fidde

Medlem
Hej, jag är ny här och försöker greppa detta med startup/fintech-korten. Är poängen med att använda Rebilla/Revolut/Curve att få lägre avgifter i utlandet och sedan betala kortfakturan via Billhop/Betala för att få Eurobonuspoäng på sitt SAS-kort? Eller går det att få Eurobonuspoäng direkt hos dessa tjänster?
För min del varierar det beroende på korten. Utöver Amex Elite och SAS MC använder jag Revolut mycket, påfyllt med antingen SAS MC eller Miles and More MC.

Jag kommer bara upp i en 2-4-1-kupong per år och använder därför andra kort för att optimera andra saker, som att spara pengar på valutaavgifter eller för att få kostnadsfria kontantuttag osv.

Just Rebilla-kortet kommer jag nog använda i första hand där Amex inte accepteras där jag tidigare använt Curve framför Revolut toppat genom SAS MC. Ser också detta som ett kort jag kan använda för att betala utan växlingspåslag på lite skummare sidor/handlare eftersom det är ett kreditkort och därmed har starkare konsumentskydd.

Om detta kortet fungerar bra kommer jag antagligen nedgradera Revolut till gratis-versionen nästa år och därmed spara pengar.
 

Emsa

Medlem
Tack Fidde! Låter ungefär som ett upplägg jag siktar på under 2020, att komma upp i en 2-4-1 och optimera lite kring avgifter i övrigt.

Av ren nyfikenhet, varför har du ett Elite om du ändå inte kommer upp i två st 2-4-1? För den högre poängutväxlingen eller någon annan fördel?
 
Toppen