Reaching for the Star[Gold]

Diskussion i 'Reserapporter' startad av GOTBound, 13 Maj 2021.

1. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har sovmorgon nästa torsdag ;).

Last edited: 11 Juni 2021
    Sir Lemon, Skogi, intuition och 1 annan gillar detta.
  2. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    24A6B5F5-AA6B-44A9-9890-041B129DBDAE.jpeg
    That's one small step for most of the forum members, one giant leap for GOTBound

I förmiddags uppdaterades SAS system för att nu även reflektera torsdagens segment och min nya tier samt målet för Operation Star Gold är uppnått.

Summering;
    På nästan exakt en månad har jag gått från EBB till EBG med hjälp av SAS kampanj där varje fluget segment ger 3 segment extra mot status.
    Rutten jag flugit är GOT-ARN-CPH-ARN-GOT, över dagen vid fyra olika tillfällen.

Varje biljett har kostat mig 1 668 kr.
    Parkering på GOT har kostat mig 159 kr per gång de gånger jag haft bilen.
    Antigentest har kostat mig 295 kr per test.

Flygbiljetter: 6 672 kr [EDIT: betalda med SAS Vouchers som hade ett annalkande utgångsdatum]
    Overhead:
    - Antigentester 1 032,5 kr [48h giltighet, ett test täckte två resor]
    - Parkering GOT 477 kr [grattis laddning har jag räknat ut värdet på till 120 kr per tillfälle [-360 kr] minus förbrukad el hem-GOT-hem].​

Bekvämlighetskostnad:
    - Scandic Landvetter 915 kr

Utöver detta har vi den påtvingade avbokningen pga. man-colden där jag fick bara erhöll partiell refund, men den väljer jag felaktigt att inte räkna med då den kostnaden inte kommer nu ;).

… not done yet!

Last edited: 12 Juni 2021 kl 14:57
    stopover, Janne V, palmen och 17 andra gillar detta.
  3. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis!!

Ja, dra på trissor! Även mina torsdags segment är där nu. Jag gick visst från "71% av Guld" till "71% av Diamond" i en enda skön uppdatering.

ekf och GOTBound gillar detta.
  4. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    one giant leap for @intuition

Rasmus_1, Mr Basic och intuition gillar detta.
  5. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Jag måste härmed göra offentliga avbön och erkänna att jag [omedvetet] farit med osanning i mitt tidigare inlägg. Berusad av suset och duset, i en form av positiv PTSD från Operation Star Gold.

Den magiska siffran är tre, inte fyra.
    Jag har flugit GOT-ARN-CPH-ARN-GOT vid tre tillfällen under Operation Star Gold och SAS kampanjen som ger tre extra segment för varje fluget segment.

Flygbiljetter: 5 064 kr [EDIT: betalda med SAS Vouchers som hade ett annalkande utgångsdatum]
    Overhead:
    - Antigentester 737,5 kr [48h giltighet, ett test täckte två resor]
    - Parkering GOT 358 kr [grattis laddning har jag räknat ut värdet på till 120 kr per tillfälle [-240 kr] minus förbrukad el hem-GOT-hem].​

Bekvämlighetskostnad:
    - Scandic Landvetter 915 kr
    Det finns en helt rimlig förklaring till mitt [omedvetna]misstag med siffrorna tidigare idag: jag har redan inlett nästa fas i min shock and awe offensiv… not done yet!

stopover, palmen, Lagerman och 9 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!