Senaste nytt

RCI points eller weeks

O_M

Medlem
Hej,

Läste på lite om RCI systemet där du kan ansluta en andelslägenhet och byta mot andra boenden i världen.

Är det någon som har RCI points eller weeks? Blir det prisvärda byten? Hur lätt brukar det vara att finna bra boenden?
 

O_M

Medlem
Det är ett program för byta veckor i andelslägenhet till annat boende på andra orter. T.ex. en vecka i Åre kan man upplåta till RCI och boka annat utomlands.

Sverige | RCI.com

Dock tveksam hur ekonomiskt fördelaktigt det är så därför tänkte jag höra om erfarenheter om någon använder detta.
 

Marcusen

Medlem
Känner flera som använder det och är jättenöjda,
Men det känns lite pyramidspel, och jag har inte fått ihop min kalkyl. Men har man ett resemönster där man vill ta någon vecka på Mallis varje år tror jag det kan funka....
 

O_M

Medlem
Jag föredrar att resa till nya ställen flertalet gånger om året så inte heller säker på att det är något för mig, att ansluta sig till RCI points kostar tydligen 30 000kr med RCI weeks "bara" 5000kr. Vet du vilket av dessa som de använt som är nöjda?
 

lilly k

Medlem
Jag har inte men mina föräldrar har en andel i SkiStar Vacation Club som är anslutet till RCI. Andelen är 1 vecka och för den poängen så får de 2-3 veckor på utvald destination. De brukar oftast resa till Kanarieöarna. Dom personligen är väldigt nöjda fast jag kan tycka att det är lite oflexibelt men när kan checka in tex då det är fix dagar på det på väldigt många hotell.
 

O_M

Medlem
Tack för svaret, lite svårt att avgöra hur bra det är då man inte kan se "värdet" på andra boenden när man inte är inloggad.

T.ex. 52 000 points vad räcker det till? Eller motsvarigheten i RCI weeks som är mkt billigare att ansluta sig till. RCI points kostar dessutom 30 000kr att ansluta sig till och följer dig personligen och inte andelsveckan.
 
Toppen