Senaste nytt

Rapportering från Ethiopian Airlines inaugural fligh Stockholm - Oslo - Stockholm, 27 mars 2017

Moco

Medlem
Flygvärdinnorna var väldigt ”slappa” med att man ska sitta upprätt och så för den korta landningen i Oslo. När jag gick av såg jag flera som skulle vidare till Sthlm som fortsatt låg i nedsänkt stol med hörlurar och ögonbindeln. Det kan med andra ord finnas möjlighet för dig att fortsätta sova. Beror på besättning..

Ett utmärkt exempel på varför man INTE bör flyga Ethiopian. Den där typen av slapphet är ett säkerhetsproblem som jag helst slipper.

Jag kan inte stämma in i det. Jag fick på en flygning från JNB nyligen, i C, en tillsägelse av CC för att jag inte följde säkerhetsdemonstrationen tillräckligt - vilket jag inte gjorde då jag läste tidningen. I övrigt kan jag inte påstå att jag någon gång upplevt dem som slappa när det kommer till säkerheten ombord. Den situationen du @Kevinator beskriver har jag varit även med om på SAS. Därmed inte sagt att det är bra, men det är som sagt ingen nidbild som varken kan eller bör smetas på endast afrikanska bolag.
 

ELOS

Medlem
Flyger man med nyaste konfig på B787 på Arlanda, dvs 180 graders bädd eller är det 170 graders elände?
 
Toppen