Senaste nytt

Rapportering från Ethiopian Airlines inaugural fligh Stockholm - Oslo - Stockholm, 27 mars 2017

Brandten

Medlem
Hallå vänner!

Nu var det länge sedan jag var ute och flög så vad passar bättre än att ta en sväng med Dreamliner´n till Oslo. De flesta har väl läst den här tråden och fått nyheten om att Ethiopian Airlines ska börja flyga ARN-OSL med sin Dreamliner. Eftersom jag inte lyckades översätta inaugural flight till Svenska så blev det blandtopic.

Har aldrig varit med ombord när man fått vattenkanonsalut på ankommande inaugural flight så hoppas naturligtvis på det i Oslo när vi kommer med ET714.

Har inte bestämt om jag tar ET715 hem kl19:45 eller om jag tar tidigare SK868 hem kl12:50. Det beror lite på ett kundmöte som ska bokas. Hur ska ni andra göra om ni följer med @Timotey och @Anfield ?

Tanken är att tråden kan fyllas med frågor (som vi tar med ET på plats), bilder, video m.m från alla involverade (om det blir några fler än mig).
 

Swissbob

Medlem
För alla som tänkt att åka tänkte jag bara påminna om att ta med pass eller nationellt ID då flighten landar i Oslo i Non Schengen.
 

airac

Medlem
Intresserad, men när jag nu tittar på Ethiopians sida så är första datum att boka den 27e. Schemat visar dock även flight på 24e och 26e. Vilken datum gäller, hur bokar ni?
 

Brandten

Medlem
Intresserad, men när jag nu tittar på Ethiopians sida så är första datum att boka den 27e. Schemat visar dock även flight på 24e och 26e. Vilken datum gäller, hur bokar ni?
24e och 26e vettetusan vad det kan vara. Kanske borde ringa och fråga innan man bokar så man inte blir blåst på premiärflyget som jag blev med SAS Neo från ARN-CPH när deras första egentligen var från CPH-ARN. :)
 

airac

Medlem
Lite mer forskning gjorde klart. Tidtabellen (se nedan) gäller från 26 mars, en söndag, flyget ankommer +1 (den 27e) till ARN, så första flighten till OSL blir nog den 27e. Lite osäker om jag kan vara borta just den måndagen.

ET714 ADD2350 – 0640+1ARN0740+1 – 0845+1OSL _2_4_67
ET715 OSL1945 – 2050ARN2150 – 0620+1ADDx246 1_3_5_7
 

airac

Medlem
24e och 26e vettetusan vad det kan vara. Kanske borde ringa och fråga innan man bokar så man inte blir blåst på premiärflyget som jag blev med SAS Neo från ARN-CPH när deras första egentligen var från CPH-ARN. :)
Misstänker att Ethiopians tidtabell på deras hemsida lite dumt visar schemat utan att ta första giltighetsdatum i akt.
 

Brandten

Medlem
Ringde och pratade med ET nu och det är 27e som gäller. Vi får minst 10% rabatt om vi är 10 pers eller fler och en representant skulle ringa mig imorgon för att diskutera om det skulle kunna gå att göra något extra för oss ombord eller efter flygningen. Typ gå av sist och testa stolarna, prata med personalen och provsitta flightdeck.
 
Toppen