Rapportering från Air India inaugural flight Stockholm - Delhi 16 augusti 2017

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Brandten, 16 Augusti 2017.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är det ju samma dag som spektaklet drar igång så då smyger jag igång tråden! ;)

Jag har ju varit i Dhaka några gånger och alltid flugit Turkish Airlines dit. Som många av er vet, så gillar jag ju att testa lite nya saker/produkter och därför var det extra kul när nyheten om att Air India öppnar linje till Arlanda dök upp här på forumet och man kunde börja planera en fin rutt som inkluderar Air India.

Nu är AI167, som flygs med registreringen VT-ANX, i alla fall på väg mot Stockholm.
    AI167.jpg

Eftersom jag vill vara med på plats vid gate för en evt ceremoni så hinner jag nog inte ta någon bild när den landar. Ska försöka stationera ut någon som kan rapportera tillbaka till mig. Annars är planen att vara på plats senast kl1800 då jag vill slänga ett öga på Pontus in the air loungen innan vidare promenad mot Gate 69 där AI168 ska avgå från enligt CheckMyTrip-pushnotifieringen jag fick igår.

Ringde till Air India´s customer care i UK för någon dag sedan för att fråga lite om den här flygningen. De visste ingenting om någonting och hänvisade till informationen på Arlanda. Ringde Arlanda trafikinformation som berättade att Air India inte skulle ha några egna agenter/ticketcenter på plats likt Ethiopian har, utan att man kommer använda sig av SAS. Varken Arlanda information eller SAS visste dock något om det blir någon tillställning vid gate så det får vi se på plats!

Återkommer under dagen/kvällen med mer bilder och info. Om någon vill veta något speciellt.... ställ frågan här så försöker jag få svar.

Last edited: 16 Augusti 2017
    Direktorn, Smuffe, wayfarer och 32 andra gillar detta.
  2. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brandten gillar detta.
  3. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    image.png På väg mot ARN.

4. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Parkerade på Alfa. Bussen kom efter 15 sekunder. Resan tog 5 minuter. Två före mig i kön till businessclass checkin. Ensam i fasttrack. Pep vid entré till SAS Guld Lounge pga EuroBonus-nummer som inte låg i bokningen, men som loungepersonalen la till (vilket jag antar att det kan vara bra att ha in case shit hit the fan).

[​IMG] [​IMG]

Mycket extra personal som scannade/läste av passet och svarade på frågor för de som undrade något. Fick bara boardingkort till Delhi, men bagaget incheckat till Bangkok.
    Lite snack mellan personalen i incheck huruvida det behövdes visum till Delhi och/eller Bangkok för min del men de kom fram till att det nog skulle gå bra.

Eftersom det är 2-2-2 config och jag har fönsterplats (2J) så frågade jag hur beläggningen såg ut (skönt att sitta själv på en tvåa) och hon sa att det var väldigt lite folk i business.

Nu äta lite och vänta på att kärran kryper förbi fönstret på andra sidan. Kanske ser vattensalut från F-piren.

Vic, Smuffe, wayfarer och 21 andra gillar detta.
  5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha det står gate F69 på Swedavia men brandbilarna står redo för entry till F37 vilket betyder utsikt från loungen.

De gjorde en test nyss och allt såg ut att fungera kanon! :) [​IMG]

Ligger på approach nu (bakom TK's A310??)

Smuffe, wayfarer, rosenstam och 6 andra gillar detta.
  6. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landade 1 min före tidtabell och taxade sakta till gate F39 med sedvanlig vattenkanon. Några nyfikna personer i loungen började fråga vad detta var för något så fick förklara med hög nördfaktor. [​IMG]

7. Taggen

Taggen Medlem

Skönt att vattenkanonerna fungerade kanon.:p

8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lååååång matta fram till F69. Indisk musik spelas på full volym av en DJ vid gate och stämningen är verkligen på topp!!

Yep, I know.

Snart ska man dela ut tårta!

En Cobra slinker ner....

Snittar och tilltugg.

Blir lite dans snart.

rvarttinen, Direktorn, Insomnia och 31 andra gillar detta.
  9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket drag här vid gaten!
    Video verkar inte fungera att ladda upp.

Puh stark mat här (svettigt redan vid snittarna haha). Hur ska det bli med 7h i luften? Hoppas toaletterna fungerar den här gången! [​IMG]

Direktorn, Jönsson, Thomasn och 23 andra gillar detta.
  10. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj! Så fel de hade. Härligt med en initierad direktrapport.
    Några år sedan jag var i Indien. Minns mest deras slogan "Only in India"...

Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!