Rapportera om SAS kabinservice efter 1/6 2021

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ubbe, 31 Maj 2021.

1. Ingen här som flugit Plus efter frukosttid sen i tisdags och kan rapportera om maten ombord?

Sir Lemon gillar detta.
  2. Jag flög från Mallis i plus och rapporterade ovan: Boxen idag hade kalla kokta potatisar och varmrökt lax + någon mystisk vit röra och en alcoservett.

Vin och sprit enl tidigare rapporter. De blev nästan sura när jag sa nej till Kaffe... :)

FF#1 och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Jonas F

Jonas F Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var det boxen som är vana vid att se den? Alltså kuben? Eller var det något nytt mindre kubistiskt sätt som maten presenterades på?

4. Ingen kub. Rektangulär papplåda med en plastlåda inuti och sedan servett med plastbestick.

5. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha! Maximal krånglighet, där är iaf SAS konsekventa. :D

Sir Lemon gillar detta.
  6. Påstår du att sparkling serveras på resor utanför den regionen?
    Källa på det?

7. Nils Håkansson

Nils Håkansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen öl idag heller på de två flygningar jag gjort, CC på sista flighten sa att de var något problem med leverans så att inga inrikesflyg hade bärs. Nu har jag förvisso bara åkt flighter utförda av X fly, 2x ATR72 och 2x CRJ900 men jag tar för givet att man kör samma catering som SAS.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    D0BAB9C0-7C97-4031-8B50-9607FBB0FA94.jpeg

Saknade men inte glömda. Trevligt med kaffe och vin igen i Plus. Jag har dock inte hittat någon Mikkeller än, bara tråkig Carlsberg hittills på flygen.

Million Miler, Sir Lemon, pswe och 3 andra gillar detta.
  9. Jonkandonkan

Jonkandonkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att det finns vegansk macka. Men med ägg? =)

Bulle och Sir Lemon gillar detta.
  10. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänkte först samma sak, men sedan ser man att brödbiten ligger i en egen plastförpackning och det sannolikt icke-veganska ägget i en annan förpackning under. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!