Rapportera om SAS kabinservice efter 1/6 2021

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ubbe, 31 Maj 2021.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så har det väl varit av och till tidigare?

2. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte vad jag kan minnas (innan Corona förstås) och jag har ändå flugit den sträckan jämt ofta (inte varje vecka eller så men typ en gång i månaden). Men det kan naturligtvis ha hänt...

Sir Lemon gillar detta.
  3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag körde Köpenhamn-Billund varannan månad i några år. Det var lite blandat vad man fick i plus (inget alls eller bara kaffe/te eller kaffe/te plus snacks)

obs gillar detta.
  4. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I tressant reflektio. De gjorde om utgångstidi sept... haha. De kanske funderar göra som vissa länder har det med pass, utgångstiden måste vara minst 6 mån bort.

Gus, hco och Sir Lemon gillar detta.
  5. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Så ock idag inrikes Danmark. Kaffekannan vände vid plus-skylten. Dock är den tillbaka efter en längre tids uppehåll även i plus.

Utropet med prio-boarding är tillbaka. Dock osäker på hur det efterföljdes på denna väldigt glest befolkade flight.

6. Million Miler

Million Miler Medlem

Kan också intyga att de haft bubbel ombord Stockholm - Vilnius så sent som februari 2020!

SK989 gillar detta.
  7. Hachans

Hachans Medlem

Det är helt lönlöst. Sånt bemötande är väldigt vanligt ombord och har varit under lång tid. Hade de velat ändra det hade det varit ändrat nu. Vissa saker är bara att acceptera att det är så det är, och sen får man överväga hur viktigt det är för en och gå vidare i livet.

Rebel gillar detta.
  8. ante888

ante888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med dig om att det inte är värt att lägga krut på saker man inte tror kan ändras. Men jag vill ändå tro att om kundtjänst/etc får tillräckligt mycket synpunkter om något som är uppenbart fel, så ökar chansen till förbättring.

Vill även tillägga att när servicen överträffar mina förväntningar så skriver jag till SAS och hoppas att det uppmärksammas.

Moco och Pineapple cake gillar detta.
  9. Hachans

Hachans Medlem

Jag håller med om att det är viktigt att bra service uppmuntras.

Sist jag skickade komplimanger så fick jag svaret att de beklagade att jag inte var nöjd och hoppades att jag ändå skulle resa med dem i framtiden.

Det var så uppenbart att det inte ens lästes eller ens hanterades rätt (och antagligen åker rakt i runda arkivet) att jag känner att jag inte orkar bry mig. Och jag misstänker att klagomål hanteras på samma sätt.

hco, FF#1, aruba1 och 6 andra gillar detta.
  10. peter1012

peter1012 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag flyger jag från AGP till CPH. På den inkommande flygningen till AGP hade jag inga problem med att ta med två kabinväskor. Idag på AGP, flygplatspersonalen de ville att jag skulle checka in en (enligt SAS officiella regler). Jag tog mig in utan att betala genom att fråga kabinpersonalen om det var okej att jag hade båda ombord; de sa ja, förstås. SK*G status räddade mig när jag såg andra passagerare tvingas checka in sitt bagage ;)

Ombord är kaffe och te gratis som tidigare COVID. Det är också trevligt att planet inte är helt fullt! :)

Sir Lemon och GOTBound gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!