Raffles har återöppnats

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 14 Augusti 2019.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

Full-Hotel-Facade-low-res-1500x690-800x300

Det ikoniska Raffles Hotel i Singapore har nu öppnat igen efter en lång och omfattande renovering. Hotellet är legendariskt och lockar besökare från hela världen. Renoveringen började i februari 2017 och nu, efter två och ett halv år, så är hotellet redo att hälsa gäster välkomna. ”Det finns få hotell i världen vars namn har…

Se hela inlägget

Karlssonskan gillar detta.
  2. Lounge Expert

Lounge Expert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    20 år sen var första gången jag hade förmånen att få bo och jobba i Singapore
    20 år sen var första gången jag tog med mig gäster som ankom ifrån Skandinavien till Raffles och Long Bar

Av naturliga skäl ( Då jag bott i Thailand i mer än 20 år )
    har det blivit ett flertal besök årligen till Singapore och till Raffles och Long Bar

Bilderna som jag sänder in är tagna ( December 2019 ) då jag hade förmånen att få visa nyrenoverade Raffles och nyrenoverade Long Bar

Jag sänder jag in dessa bilder med förhoppningen att någon eller några
    ( Som ännu inte har besökt Raffles ) får lusten att besöka det nyrenoverade Raffes och Long Bar ( Och njuta av deras Singapore Sling )

Ha en bra dag och hoppas att solen och värmen någon gång kommer till Sverige ( 35 i Thailand just nu )

Bifogade filer:

HMJ, Mr.cake, Delayed och 11 andra gillar detta.
  3. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade förmånen att äta avsmakningsmeny på Raffles Grill för tre år sedan. Long Bar var trevligt att besöka innan middagen men mera av en turistfälla. Raffles Grill var mycket trevligt.

4. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Jönsson Nu är det bara att packa ner linne kavajen och checka in. Men glöm inte att ladyn ska ha långa pärlhalsband och vita handskar och hatt till sin klänning. :):cool:

Brandforce, FF#1 och Jönsson gillar detta.
  5. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Packar omedelbart skinnkofferten och bokar hytt på en ångkryssare!

airbus380.se, Brandforce och Karlssonskan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!