Senaste nytt

Radisson New York - nytt hotell Times Square

Kan nu sammanfatta min stay.

Tyvärr hade jag mer problem med detta hotell än jag personligen någonsin haft tidigare. Det var en massa småsaker hela tiden som gjorde mig tokförbannad till slut.

Kan börja med det positiva. Läget och fräschheten då hotellet är nytt.

Nu till det negativa.

- Receptionen är väldigt liten, folk med väskor kan ta upp hela utrymmet. De har bara tre hissar varav 2 strulade några dagar. Kunde ta 30 min innan man kunde åka hiss, dessutom åkte personalen med samma hissar och kunde ockupera en hel hiss med sina vagnar så man fick vänta ytterligare.
- Personalen utöver front desk och manager var oproffsiga, de bråkade ibland högt sinsemellan och tog inte alls notis om att det fanns gäster i deras närhet. Personalen i frukostbuffén skämtade och skrattade med varann på spanska och tog inte heller notis om gäster.
- Frukostbuffén var som något på ett tvåstjärnigt hotell. Gillade deras bacon och äggröra annars fanns det inte mycket annat alls. Lite vitt bröd och några muffins. De använde papperstallrikar och plastbestick trots att hotellet varit öppet några veckor redan. Första dagen så orkade inte personalen ta ner stolarna från borden så gästerna gjorde det själva.
- De glömde fylla på med kaffe och té på rummet vid 2-3 tillfällen.
- Telefonen funkade inte så kunde inte ringa receptionen utan fick gå ner varje gång och påtala detta. Inte ens efter att ha sagt till om telefonen gjorde de något åt saken.
- Sista dagen så hade någon kissat i toaletten och inte spolat. Antagligen städpersonalen? Dessutom ställt en Radisson-mugg i handfatet av nån anledning.

Klagade och fick prata med nån manager, de drog av en natt på notan så fick en natt gratis. Funderar på om det är värt att klaga igen i efterhand för det var helt seriöst så många saker som var dåliga.

Hoppas det blir bättre på sikt.
 
Toppen