Senaste nytt

Radisson i Göteborg - bättre att göra separata bokningar för varje dag för att maximera poängen?

Funcadelic

Medlem
Kommer att bo på något Radisson i Göteborg några dagar i veckan under några veckor framöver. Jag ser att man får bonuspoäng om man bokar online. Är det rimligt att göra separata bokningar för varje dag, för att maximera poängen? Får man ett par tusen poäng per bokning kan man ju tjäna ganska bra på detta.

Är det något jag missat? Vilka nackdelar finns med detta? Kommer jag vara tvungen att besöka repan varje dag för att checka ut och in är det ju inte värt det.
 

mha321

Medlem
Troligen inte. Jag har aldrig behövt göra det när jag av olika anledningar gjort flera bokningar på samma hotell.

Så länge man bokar likadant rum har jag aldrig behövt göra det.

Även om man bokat olika rum (har hänt ett par gånger pga att jag varit tvungen att använda "availability-garantin" vissa dagar och hotellet har haft helt olika tillgänglighet på olika dagar) så har det löst sig vid incheckning i alla fall utom ett, normalt genom uppgradering av det "lägre" rummet. Den enda gång det inte gick så fick jag ursäkter för att det faktiskt logistiskt inte gick att fixa, och jag behövde dessutom bara se till att packa min väska innan jag gick på morgonen, så flyttade hotellpersonalen över den till nya rummet under dagen.

Jag vet inte hur mycket av det som var guld + history på det specifika hotellet, och hur mycket som alla får - men min erfarenhet är att de gör vad de kan för att man inte ska behöva ner och byta själv varje gång, det är ju krångligare både för dig och dem. Men du kan bli tvungen att göra det, åtminstone om de "upptäcker" att du satt det i system.
 

NotRyan

Medlem
Om dom följer sina egna regler, så räknas det som EN stay i varje fall i poänghänseende, sedan är ju frågan om bokningsbonusen är per stay eller per reservation, men det är inget jag skulle fråga Club Carlson om direkt :D

Så, går det så går det, men inget du kan räkna med...

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Funcadelic

Medlem
Tack för svar!

Ska testa att göra det, och så får vi se vad som trillar in. Om intresse finns kan jag avlägga rapport.
 

mry

Medlem
De brukar slå ihop bokningarna till samma bokning när man checkar in om de inte redan gjort det i förväg och således blir det bara en stay, det bästa man kan göra om man vill ha flera stays är att byta hotell varje natt. Det är ju inte så långt mellan hotellen i Göteborg men det är nog jobbigt att checka ut och in varje natt. Det är ju lite enklare att byta mellan radison och park inn i t.ex. Uppsala för det är bara typ 100 meter mellan dem :)
 
Toppen