Senaste nytt

Radisson Blu Plaza Oslo - ingen "Gold" rabatt

Agö

Medlem
Skulle säga att det är precis tvärtom, du måste se till att få rabatten på notan i restaurangen, har den väl bongats in i systemet blir det ingen rabatt i efterhand.
Stämmer nog inte helt. Jag tittade i morse på min räkning på Radisson Blu i Bristol och insåg att de inte gett mig Conciergerabatt på maten (tog det på rummet) - tack vare den här tråden faktiskt. Inga problem, återbetalning skedde direkt. Det blev lite av en väckarklocka för mig, kommer att titta betydligt mer noggrant framgent.
 

Mikael

Medlem
Jag brukar bo på ett Park Plaza utanför New Delhi. De har aldrig gett mig 15% fast de inte finns med på listan över hotell som inte ska ge rabatt. Sist påpekade jag detta och fick till svar att de inte ger dessa 15% "då det ändå är då billigt att äta där". Kändes väldigt seriöst. Så jag vill påstå att det inte bara är en djungel, vissa hotel tycks strunta i dessa förmåner av egna skäl (jag har dock inte stött på något annat hotell som gör på detta sätt). Men väldigt synd att dessa förmåner inte är konsekventa.
 

pswe

Medlem
Stämmer nog inte helt. Jag tittade i morse på min räkning på Radisson Blu i Bristol och insåg att de inte gett mig Conciergerabatt på maten (tog det på rummet) - tack vare den här tråden faktiskt. Inga problem, återbetalning skedde direkt. Det blev lite av en väckarklocka för mig, kommer att titta betydligt mer noggrant framgent.

Slutsatsen verkar bli att det är väldigt inkonsekvent hur hotellen gör. För att vara säker på rabatten visar jag kortet i samband med att jag tar in notan.
 

NotRyan

Medlem
Grundregeln är att du ska visa kortet vid debitering i restaurangen, dock så kan repan korrigera misstag i efterhand om du debiterar på rummet....
 

niksal

Medlem
Skulle säga att det är precis tvärtom, du måste se till att få rabatten på notan i restaurangen, har den väl bongats in i systemet blir det ingen rabatt i efterhand.
Precis så. Rabatten måste ges i restaurangen, och om du ska ha poängen måste notan på rummet.
 
Toppen